شهرستان ها

مهلت ارسال آثار به جشنواره مطبوعات شمالغرب تمدید شد

اردبیل -دبیر استانی جشنواره منطقه‌ای مطبوعات، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری شمالغرب گفت: زمان ارسال آثار به جشنواره مطبوعات، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری شمالغرب کشور تا 30 دی ماه تمدید شد.

حبیب احمدی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، با اشاره به تمدید زمان ارسال آثار به جشنواره اظهار کرد: آثار ارسالی باید از اول دی ماه ۱۴۰۰ تا پایان دی ماه ۱۴۰۱ در مطبوعات محلی، نشریات سراسری، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری منطقه شمال غرب منتشر شده باشد.

وی خاطرنشان کرد: این جشنواره بدون شک یکی از معتبرترین جشنواره‌های منطقه‌ای کشور است که زیر نظر معاونت مطبوعات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و با حضور داوران کشوری برگزار می‌شود.

دبیر استانی جشنواره منطقه‌ای مطبوعات، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری شمالغرب قالب‌های جشنواره را شامل تیتر، گزارش، مصاحبه، یادداشت و سرمقاله، گزارش تصویری، کاریکاتور، طنز، صفحه آرایی اعلام کرد و افزود: هر فرد می‌تواند سه اثر در سه قالب به دبیرخانه جشنواره بفرستد و آثار ارسالی منتشر شده در رسانه‌های فاقد مجوز و بولتن داخلی ادارات حق شرکت در جشنواره را ندارند.

احمدی ادامه داد: شرکت‌کنندگان می‌توانند حداکثر سه اثر در سه قالب به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند و ارائه اصل اثر به دبیرخانه جشنواره از سوی صاحبان آثار برگزیده الزامی می‌باشد.

وی تصریح کرد: ارسال کپی بریده آثار راه یافته به مرحله نهایی در روزنامه‌ای که آثار شرکت کنندگان در آن‌ها به چاپ رسیده و نیز نسخه چاپی نشریات الکترونیکی، الزامی است؛ و مطبوعات لغو مجوز شده، فاقد مجوز و همچنین بولتن‌های داخلی ادارات، امکان شرکت در جشنواره را ندارند.

دبیر استانی جشنواره منطقه‌ای مطبوعات، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری شمالغرب اضافه کرد: آثار منتشر شده در رسانه‌های فاقد مجوز یا بولتن‌های داخلی، آثار فاقد نام نویسنده یا نام مستعار و آثار غیرمرتبط با حوزه جغرافیایی جشنواره پذیرفته نخواهد شد.

احمدی بیان کرد: در رشته‌های تیتر، چندرسانه‌ای، اینفوگرافی، طراحی و صفحه‌آرایی که گاهی فاقد عنوان صاحب اثر هستند در صورتی که به مرحله نهایی راه یابند، تاییدیه مدیر مسئول نشریه برای نام صاحب اثر ضروری است.

وی گفت: برگزاری جشنواره منطقه‌ای رسانه‌ای شمال غرب کشور به میزبانی تبریز می‌تواند فرصتی برای احیای توانمندی‌های فعالان رسانه‌ای منطقه و برجسته‌سازی تأثیرات رسانه در ابعاد مختلف حیات جامعه باشد.

دبیر استانی جشنواره منطقه‌ای مطبوعات، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری شمالغرب تصریح کرد: شرکت کنندگان می‌توانند آثار تولیدی خود در فاصله اول آذر ۱۴۰۰ تا ۳۰ دی ماه سال جاری را در محورها و قالب‌های اعلامی در سامانه متمرکز جشنواره‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به آدرس http://pressfestival.ir بارگذاری کنند.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا