شهرستان ها

مهمانی بزرگ غدیر در ساحل بوشهر برگزار می‌شود/اجرای ۲۰۰۰ جشن خانگی

بوشهر- دبیر اجرایی بنیاد غدیر استان بوشهر از برگزاری بیش از ۲ هزار جشن خانگی غدیر در استان خبر داد و گفت: مهمانی بزرگ غدیر در ساحل بوشهر برگزار می‌شود.

حسین کارگر در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به آیه ۶۷ مائده، اظهار کرد: تبلیغ غدیر یک ضرورت است و همه ما باید که به وظیفه خود عمل کرده و پیام غدیر را نسل به نسل منتقل کنیم.

وی با بیان اینکه این مناسبت با هیچ مناسبت و رویدادی قابل مقایسه نیست اضافه کرد: علاوه بر اعمالی که برای غدیر تبیین شده است، همه باید مبلغ و پیام‌رسان غدیر باشیم.

دبیر اجرایی بنیاد غدیر استان بوشهر با اشاره به اینکه در ۲۷ شهر استان بوشهر نمایندگی بنیاد غدیر را داریم تصریح کرد: در ۳۸۰ روستای دارای دهیاری استان بوشهر نیز رابط غدیر داریم.

برگزاری ۴۰ عنوان برنامه شاخص

وی با اشاره به اینکه در هر شهر و روستای استان بوشهر گروه‌های پیام‌رسان مجازی نیز ایجاد و فعال شده است افزود: در این گروه‌ها تلاش می‌شود که ضمن انتقال پیام غدیر، برنامه‌ها اطلاع‌رسانی شود.

کارگر از برگزاری ۴۰ عنوان برنامه شاخص و محوری در سطح استان بوشهر طی ایام دهه امامت و ولایت خبر داد و خاطرنشان کرد: سرود جوانان غدیری از برنامه‌های شاخص است که در حدود ۳۰۰ نقطه استان بوشهر اجرا می‌شود.

برگزاری ۲۰۰۰ جشن غدیر

وی با بیان اینکه گروه‌های سرود کودکان و نوجوانان غدیری نیز امسال برنامه‌های متنوعی را اجرا خواهد کرد افزود: علاوه بر برنامه‌های عمومی، جشن‌های خانگی غدیر نیز در نقاط مختلف استان برگزار می‌شود.

دبیر اجرایی بنیاد غدیر استان بوشهر با اشاره به اینکه سال گذشته هزار و ۲۰۰ جشن غدیری خانگی در استان اجرا شده بود، تصریح کرد: امسال بیش از ۲ هزار جشن غدیر خانگی در شهرها و روستاهای استان بوشهر برگزار می‌شود.

پخت و توزیع طعام غدیری در همه محلات

وی به فضیلت اطعام غدیری اشاره کرد و ادامه داد: طی سال‌های اخیر همواره شاهد روند افزایش طبخ و توزیع غذا در روز غدیر بوده‌ایم و امسال نیز بیش از ۵۰۰ پرس غذای گرم در این روز طبخ و توزیع می‌شود.

کارگر از تأمین و توزیع ۵۰ تن برنج و ۳۰ تن مرغ در شهرها و روستاهای استان با قیمت دولتی خبر داد و اضافه کرد: تاکید شده که اطعام غدیر در محلات مختلف شهرها و روستاهای استان انجام شود.

اجرای برنامه‌های معرفتی

وی افزود: در برخی از شهرها شاهد استقبال بسیار خوبی هستیم و به عنوان نمونه در شهر دیر درخواست طبخ ۱۸ هزار پرس غذا و در شهر وحدتیه نیز درخواست پخت و توزیع ۱۰ هزار پرس غذا در قالب اطعام غدیری شده است.

دبیر اجرایی بنیاد غدیر استان بوشهر با اشاره به اجرای برنامه‌های معرفتی به مناسبت ایام غدیر، ادامه داد: ۲ هزار خطبه غدیر و ۹ هزار پوستر غدیر چاپ شده و در سطح استان توزیع می‌شود.

ایجاد ۱۰۰ غرفه غدیر در ساحل بوشهر

وی از ویزیت رایگان توسط پزشکان به عنوان یکی دیگر از اقدامات این ایام نام برد و افزود: توزیع نان صلواتی، برگزاری پیاده‌روی غدیر و برگزاری مسابقه خطبه غدیر از دیگر برنامه‌ها است.

کارگر ادامه داد: امسال برنامه ویژه‌ای نیز در ساحل بوشهر خواهیم داشت و ۱۰۰ غرفه و ۱۱۰ دیگ طبخ غذا در ساحل بوشهر از میدان المپیک تا میدان رئیس‌علی دلواری ایجاد و میزبان مردم خواهد بود.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا