شهرستان ها

موزه دفاع مقدس بوشهر در حال طراحی و آماده‌سازی است

بوشهر- مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان بوشهر گفت: موزه دفاع مقدس بوشهر در حال طراحی و آماده‌سازی برای آغاز عملیات موزه دفاع مقدس استان بوشهر است.

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ علیرضا غریبی صبح پنجشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اهمیت ارائه دستاوردهای دفاع مقدس در استان بوشهر اظهار کرد: در استان بوشهر موزه دفاع مقدس ایجاد نشده است.

وی تصریح کرد: با حمایت ویژه استاندار بوشهر یک قطعه زمین برای ساخت موزه دفاع مقدس استان بوشهر اختصاص یافته و اکنون در حال طراحی و آماده‌سازی برای آغاز عملیات موزه دفاع مقدس استان بوشهر هستیم.

ایجاد یادمان شهدای گمنام در ۷۵ نقطه

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان بوشهر با اشاره به یادمان شهدای گمنام در ۷۵ نقطه استان بوشهر تصریح کرد: برخی از یادمان‌های شهدای گمنام پیشرفت فیزیکی خوبی دارند ولی برخی دیگر نیاز به حمایت ویژه و تأمین اعتبار برای ساخت یادمان در نقاط یاد شده است.

غریبی با بیان اینکه رزمندگان این استان در سه جبهه دریایی، زمینی و هوایی در ۸ سال دفاع مقدس نقش مهم و ویژه داشته‌اند گفت: نقش رزمندگان استان بوشهر در نبرد با دشمنان در خلیج‌فارس حائز اهمیت است و در این راستا نیروی دریایی سپاه و ارتش حماسه آفریدند.

تولید کتاب دفاع مقدس در استان بوشهر

وی تولید کتاب دفاع مقدس در استان بوشهر را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: در یک سال گذشته ۶۰ کتاب دفاع مقدس در استان بوشهر تهیه و چاپ شده که جهش ۷۰ درصدی در حوزه ادبیات دفاع مقدس در استان رقم خورده است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان بوشهر از رونمایی ۳۰ کتاب در زمینه دفاع مقدس در این استان خبر داد و گفت: در سال قبل ۳۰ عنوان و در سال جاری نیز تاکنون ۳۰ عنوان کتاب دیگر در زمینه دفاع مقدس توسط نویسندگان بوشهری تهیه و چاپ شده است.

سرهنگ غریبی با اشاره به تولید دانش‌نامه و دایرةالمعارف دفاع مقدس استان بوشهر خاطرنشان کرد: در این راستا برنامه‌های مهمی تدوین و عملیاتی شده است.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا