شهرستان ها

موسیقی، فرهنگ ایثار و شهادت را در قالب هنر نمایش می دهد



رییس ستاد برگزاری جشنواره بین‌المللی ایثار (نوای‌مهر) گفت: موسیقی، فرهنگ ایثار و شهادت در قالب بهترین هنر عالم عرضه می‌کند و یکی از هنرهایی که زیباترین جلوه‌های فرهنگ ایثار و شهادت را نشان می‌دهد، هنر موسیقی است.

به گزارش  ایلنا، حجت‌الاسلام هبت‌اله هاشمی روز سه شنبه  – یازده مهرماه – در آیین افتتاح دومین جشنواره بین‌المللی موسیقی ایثار (نوای مهر) با تبریک ولادت پیامبر اعظم (ص) و امام صادق(ع) اظهار کرد: موسیقی ریشه در علم ریاضی دارد و حساب هندسه علوم ثابت و علوم متحرک ریاضی، نجوم و موسیقی است.

وی موسیقی را یکی از زیر شاخه‌های علوم ریاضیات دانست و افزود: این هنر برهان، دلیل و یقین دارد و یقین از اسما الهی است پس موسیقی علم الهی به حساب می‌آید که درچارچوب توحید خود را عرضه می‌کند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثار گران لرستان به تاکید مقام معظم رهبری به بهره گیری از هنر برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت اشاره کرد و گفت: امروز لرستان میزبان یکی از بهترین جلوه‌های هنر یعنی موسیقی ایثار و مقاومت است و برای یک روز هم شده، خرم آباد پایتخت کشور است.

وی افزود: هنر مندی که بتواند فضیلت ها، مکارم اخلاقی و شجاعت شهدا و رزمندگان را منتقل کند یک رزمنده است.

حجت الاسلام هاشمی  با بیان اینکه امروز 6555 شهید لرستان میزبان هنرمندان هستند، یادآورشد: در این مکان مقدس، شهدا، جانبازان و ایثارگران در صف اول میزبان شایسته و اصلی این جشنواره می‌باشند.

رئیس ستاد برگزاری دومین جشنواره بین‌المللی ایثار_نوای‌مهر به سالگرد شهید “داوود عبداللهی” از شهدای امنیت اشاره و با گرامی‌داشت یاد شهید پناهی‌فر افزود: لرستان به‌عنوان تجلی ایثار و مقاومت سرش را بلند کرده که کل یوم عاشورا در آن جریان دارد و افتخار می کنیم  که در استانی هستیم که خدای عالم به آن نعمت امنیت را بخشیده است.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا