شهرستان ها

موفقیت های ما در میادین نبرد متکی بر نماز و قدرت الهی است

بندرعباس – رئیس نهاد رهبری در دانشگاه ها گفت: پیروزی و موفقیت های ما در میادین نبرد متکی بر امکانات مادی نیست بلکه با کمک نماز و قدرت الهی اتفاق می افتد.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام مصطفی رستمی در اختتامیه همایش سراسری نماز نیروی دریایی سپاه ضمن تسلیت ایام فاطمیه گفت: خدا رو شاکرم که در ایام فاطمیه توفیق پیدا کردم که در قالب همایش نماز در بین دریادلان غیور و دلاور نیروی دریایی سپاه حضور پیدا کنم. نماز مهمترین رکن بندگی و اولین دستور خداوند به پیامبر است.

وی افزود: معیار کلی ارزیابی نظام و حکومت نماز است و خداوند می‌فرماید مومنان واقعی کسانی هستند که وقتی به آنها قدرت و حکومت می دهیم نماز بر پا می دارند. پس اگر نماز انسان قبول شود بقیه اعمالش هم قبول می شود.

رئیس نهاد رهبری در دانشگاه ها اظهار داشت: در حقیقت خداوند با نماز به تمام بندگانش فرصت ملاقات خصوصی داده و این در حالی است که ما برای وقت گرفتن از یک مسئول، کلی تلاش می کنیم در حالی که خداوند روزی ۵ بار فرصت این ملاقات را داده است و این لطف و مهربانی خداوند نسبت به بنده اش است.

حجت الاسلام رستمی افزود: خداوند در نماز عظمت قرار داده و به حق نماز معراج مومن است. مومن در نماز می تواند چیزهای زیادی را کسب کند و آن مقدار بر انسان اثر می گذارد که به حضور قلب در آن نائل گردد. پس از نماز حتماً باید اذان و اقامه گفت چرا که انسان را آماده ورود به نماز می کند.

وی اشاره کرد: جامعه با نماز ساخته می شود و اولین گام در تربیت انسان نماز است. از قبل از سن بلوغ باید به فرزندان نماز آموزش داد زیرا که به تبعه نیاز انسان ها به خالق هستی نماز یکی از بهترین راه های اتصال به خداوند است.

رئیس نهاد رهبری گفت: در محاسبات مادی نمی‌توانیم با دشمن مقابله کنیم اما وقتی محاسبه ما متکی به خداوند که همان نماز است قادر خواهیم بود در مقابل دشمن مقاومت کرده و به پیروزی برسیم.

حجت الاسلام رستمی در پایان با اشاره به این مطلب که یکی از توصیه های حضرت آقابه دولت ها قوی کردن ایمان بوده است چرا که هر چقدر مسوولیت سنگین تر باشد، باید بیشتر از نماز و خداوند کمک گرفت، اظهار داشت: پیروزی و موفقیت های ما در میادین نبرد متکی بر امکانات مادی نیست بلکه با کمک نماز و قدرت الهی اتفاق می افتد. اگر دقت نمایید در خواهید یافت که امروز با کدام قدرت شما رزمندگان نیروی دریایی توانسته اید در مقابل زورگویی های آمریکایی ها بایستید تا جایی که آنها همواره برای فرار از شکست از رویارویی با شما فاصله گرفته اند و حتی زمانی که در حوزه آب های خلیج فارس قرار می گیرند با زبان فارسی با شما صحبت می کنند.

همچنین پیش از این حجت الاسلام رئیسی مسئول نمایندگی ولی فقیه در نیروی دریایی سپاه ضمن خیر مقدم به حضار و مهمانان، گزارشی از برگزاری همایش در رده های مختلف ندسا ارائه کرد.

وی قدرت ایمان و نماز را در مقابله با جبهه کفر و رویارویی با مشکلات مهم، تاثیرگذار و مثال زدنی دانسته و نمونه بارز آن را در اتفاقات اخیر جبهه مقاومت و ایستادگی مردم مظلوم غزه در مقابل رژیم منهوس صهیونیستی برشمرد.

در بخش دیگری از این مراسم دریادار پاسدار علیرضا تنگسیری فرمانده نیروی دریایی سپاه نیز ضمن عرض خیرمقدم محضر شرکت کنندگان در همایش به ویژه حجت الاسلام رستمی رئیس نهاد رهبری در دانشگاه ها، نماز را مهمترین و اساسی کار قبل از انجام هر ماموریت و وظیفه ای در سطح نیرو قلمداد کرد و اظهار داشت: ما رزمندگان نیروی دریایی سپاه به دلیل نوع ماموریت خودمان در حوزه دریا گاهاً با دو نوع دشمن روبرو هستیم ابتدا جو و ماهیت دریا و مشکلات جسمی که دریا و شرایط کار در آن ایجاد می شود و دومین خود دشمن فیزیکی که در مقابل ما صف آرایی کرده است.

وی موثرترین و مهمترین راهکار برای فائق آمدن در مقابل این عوامل درگیر کننده را ایمان و به جا آوردن نماز اول وقت دانسته و تاکید کرد: در حقیقت نماز به ما قدرت و ایمان می دهد که بتوانیم در مقابل دشمن مقاومت و ایستادگی کنیم.

در ادامه سردار محبی مسئول فرهنگی و تبلیغات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در سخنانی به تشکیل دبیرخانه دائمی اجلاسیه نماز در سپاه اشاره کرد و سپس به ارائه گزارش برگزاری همایش نماز در سراسر سپاه از سال ۱۴۰۰ پرداخت.

وی ضمن تقدیر از حجت الاسلام رئیسی و توجهات ویژه دریادار پاسدار علیرضا تنگسیری به جهت برگزاری سه سال متوالی و مستمر همایش نماز آن هم با قدرت در سطح ندسا که اتفاقاً مورد تقدیر ویژه نماینده ولی فقیه هم قرار گرفت است، گفت: در مورد نماز هر چه بگوییم کم است و همان طور که آیت الله حسن زاده آقای عاملی فرمودند «نماز زیارت نامه خدا است» پس باید به نماز، آثار و برکات زیادی آن ایمان داشت و باور کرد که یکی از عوامل ظرفیت ساز در هر حوزه ای نماز است که می تواند مسیرهای پیش رو را ترسیم کند.

مسئول فرهنگی و تبلیغات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: حضرت آقا در دیدار با فرماندهان فرمودند آن نماز شب های که در جبهه می‌خواندید را هرگز ترک نکنید. چون نماز باعث می شود مسئولیت های خود را به خوبی انجام دهید.

وی خاطرنشان کرد: در سال ۱۴۰۰ ما ۵۴ همایش مختلف را به رده ها ابلاغ کردیم اما در کمال تعجب ۳۰۸ همایش برگزار شد که در حقیقت خداوند به این برنامه برکت داد و تا به امروز نیز رویکرد خوبی برای اجرای قوی تر آن پیش رو داریم.

گفتنی است در پایان این همایش ضمن تجلیل از خانواده سرباز شهید حاتمی گوربندی، از نفرات برتر در امر نماز در سطح نیروی دریایی سپاه با اهدا لوح و هدایا تقدیر به عمل آمد.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا