شهرستان ها

مولدسازی نباید سنگ بنای خرد شدن فرهنگ و هنر راه فراهم کند

قزوین- نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی گفت: مولدسازی نباید سنگ بنای خرد شدن فرهنگ و هنر را برای اقتصاد و شهرسازی رقم بزند.

به گزارش خبرنگار مهر، فاطمه محمدبیگی بعد از ظهر پنج شنبه در نشست صمیمانه فعالان فرهنگی و هنری استان قزوین با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار کرد: ما امروز در استان قزوین یک زیست بوم پیشران در عرصه فرهنگ و هنر با تمدن ۱۰ هزار ساله داریم اما هنرمندان این شهر برای ابزار کار خود نیازمند فضا زیرساخت هستند.

وی افزود: متأسفانه شاهد مولد سازی هستیم و نگرانیم مبادا این مولدسازی سنگ بنای خرد شدن فرهنگ و هنر را برای اقتصاد و شهرسازی رقم بزند.

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی گفت: اعتبار ویژه جهت کتابخانه مرکزی استان را نداریم و نگران هستیم مولد سازی کتابخانه مرکزی استان قزوین را از دست ما بگیرد

وی تاکید کرد: امروز نیازمند بازطراحی آمفی تئاتر کتابخانه امام خمینی (ره) و بازطراحی کتابخانه های استان قزوین هستیم.

محمدبیگی تاکید کرد: در حالی که سرانه مطالعه استان قزوین در حوزه انسانی برتر در بین سه استان برتر است اما سرانه فضای کتابخانه ای ما جزو ۵ استان آخر است.

وی تصریح کرد: ما نیاز داریم از فعالیت‌های ویژه عفاف و حجاب و فعالیت‌های قرآنی در استان قزوین به طور ویژه از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی حمایت صورت بگیرد.

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: با توجه به تنگناهای موجود برای هنرمندان، نیاز است درصدی از مسکن ملی برای هنرمندان در نظر گرفته شود.

وی ادامه داد: مواردی از قانون جوانی جمعیت مربوط به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است اما هنوز در بخش اعظمی از تولیدات این وزارت خانه شاهد فرهنگ خانواده محوری و جمعیت محوری نیستیم

این مسئول تصریح کرد: قزوین آمادگی دارد به عنوان نقطه پیشران و آغاز حکمرانی فرهنگ و هنر در کشور نقش ایفا کند.

وی در پایان یادآور شد: هنوز بودجه‌های قرآنی صرف امور قرآنی نمی‌شود و در حداقل هزینه کردها برای حوزه قرآن دارای محدودیت هستیم.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا