شهرستان ها

مکتب شهید سلیمانی آکنده به خداباوری و بصیرت است

اردبیل- رئیس حوزه‌های علمیه استان اردبیل گفت: مکتب شهید حاج قاسم سلیمانی آکنده به خداباوری و بصیرتی است که هیچ وقت شعله‌های این چراغ فروزان خاموش نمی‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام مهدی نوروزی عصر دوشنبه در آئین تحلیل و بررسی مبانی فکری آیت‌الله مصباح و شهید سلیمانی در اردبیل اظهار کرد: مکتبی که شهید سلیمانی از خود به یادگار گذاشته امروز میلیون‌ها عاشق و پیرو حقیقی دارد چرا که ریشه این مکتب والاتبار حسینی و فاطمی است.

وی تصریح کرد: شهید سلیمانی به خصلت‌ها و برجستگی‌های اخلاقی و سیره علمی آراسته بود که امروز از زن و مرد گرفته تا کوچک و بزرگ همه به این اندیشه والا گرایش پیدا کرده و چنین الگویی را مرام و سبک زندگی خود قرار دادند.

رئیس حوزه‌های علمیه استان اردبیل گفت: با گذشت سه سال از شهادت سردار دل‌ها حاج قاسم سلیمانی، هنوز اندیشه و باورهای این مرد خدایی چون خورشیدی تلألو می‌کند و قطعاً در سال‌ها و قرن‌های آینده نیز چنین مکتبی پیروان و رهروانی بی‌نظیر خواهد داشت.

حجت‌الاسلام نوروزی افزود: دشمن با ترس و واهمه از خداباوری، بصیرت و صداقت این سردار جان فدای اسلام و کشور، سعی کرد تا موانعی را بر سر راه او قرار دهد و در نهایت او را به شهادت رساند تا جاودانگی او ابدی‌تر و ماندگارتر باشد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: ما در این آئین سعی می‌کنیم در کنار تبیین فکر و اندیشه شهید سلیمانی و تبیین ابعاد مختلف مکتب این سردار فداکار اسلام، ریشه‌ها و مبانی فکری آیت‌الله مصباح را نیز تبیین کنیم که قطعاً اندیشه و تفکر علامه مصباح در مسیر انقلاب اسلامی و پیروان حقیقی آن چراغ فروزانی را روشن کرد.

حجت‌الاسلام نوروزی اضافه کرد: آیت‌الله مصباح در دوران حیات طیبه خود سعی کرد تا شاگردان بی‌شماری را تربیت کرده و با آشنا کردن آنها سعی داشت تا مکتب امام خمینی و رهنمودهای والای ائمه اطهار و اولیای الهی را به شایستگی منتقل کرده و تبیین کند.

وی مبانی فکری استاد تفکر، آیت‌الله مصباح را اندیشه‌ای برگرفته از اصول و عقاید اسلامی و مکتبی عنوان کرد و ادامه داد: قطعاً درس‌آموختگان این مکتب ادامه‌دهنده راه چنین شخصیت‌های بی‌نظیر خواهند بود.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا