شهرستان ها

میانگین تزریق دُز سوم واکسن کرونا در سیستان وبلوچستان ۱۹ درصد است

زاهدان- استاندار سیستان و بلوچستان با بیان این‌که میانگین کشوری تزریق دُز سوم واکسن کرونا حدود ۳۰ درصد است، گفت: میانگین تزریق دُز سوم واکسن کرونا در این استان ۱۹ درصد است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی استانداری سیستان و بلوچستان، حسین مدرس خیابانی در نشست ستاد استانی مدیریت و مقابله با کرونا اظهار داشت: همه کسانی که سه ماه از تزریق دُز دوم واکسن کرونایشان می‌گذرد در معرض ابتلاء به اُمیکرون قرار دارند از این‌رو خواهش ما از همه شهروندان این است که تزریق دُز سوم واکسیناسیون را جدی گیرند.

وی با اشاره به برگزاری مراسم اعتکاف و نقش داشتن تهویه مناسب در این مکان‌ها برای شرایط برگزاری مراسم بیان کرد: تعدد مراکز اعتکاف ضروری و دارای اهمیت است.

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: علائم اُمیکرون با سرماخوردگی خیلی شبیه است بنابراین والدینی که دانش‌آموزانشان هرگونه علائم سرماخوردگی دارند از حضورشان در مدرسه جدا خودداری شود.

وی با بیان این‌که هر کارمندی اگر علائم سرماخوردگی دارد با تأیید پزشک معتمد مرخصی آن استعلاجی تلقی شود تاکید کرد: اطلاع‌رسانی رسانه ملی، استفاده از بنر و نقاشی‌های گوناگون شهری در جهت مقابله با کرونا ضروری است.

مدرس خیابانی با بیان این‌که در مناطق حاشیه‌نشین، روستاها و عشایرنشین و آنجاهایی که با مراکز واکسیناسیون تجمعی فاصله دارد واکسیناسیون سیار برقرار شود تاکید کرد: در وضعیت زرد و نارنجی تمامی مدارس روستایی و عشایری به دلیل تراکم کم به صورت حضوری خواهد بود.

وی با بیان این‌که مدارس حاشیه شهر و مدارسی که امکان آموزش غیرحضوری نیست به صورت ترکیبی با گروه‌بندی با تشخیص مدارس و مدیرکل آموزش و پرورش باشد افزود: مدارس شهرستان‌های قرمز غیرحضوری و مدارس مناطق آبی کاملاً حضوری است همچنین مدارس مناطق زرد و نارنجی به صورت ترکیبی خواهد بود.

خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا