شهرستان ها

نامزدهای انتخاباتی از تخریب و توهین خودداری کنند

زنجان-امام جمعه زنجان گفت: نامزدهای انتخاباتی از تخریب و توهین به همدیگر خودداری کنند و تنها به ارایه برنامه ها و اهداف خود بپردازند.

به گزار ش خبرنگار مهر، آیت‌الله علی خاتمی در خطبه‌های نماز جمعه زنجان، با بیان اینکه نامزدهای انتخاباتی از تخریب و توهین به همدیگر خودداری کنند و تنها به ارائه برنامه‌ها و اهداف خود بپردازند، گفت: نامزدهای انتخاباتی همدیگر را تخریب نکنند، به همدیگر توهین نکنند، هر کس از هنر خود بگوید و هر مسوول ستادی که در حال فعالیت است از توانایی و هنر همان نامزد بگوید.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص لزوم مشارکت کردم در انتخابات، افزود: مردم در بدرقه شهدای خدمت در مشهد، تبریز، قم، خراسان جنوبی و زنجان حماسه آفریدند اما برای اینکه این حماسه تکمیل شود حضور در صحنه نیز با اکثریت همراه باشد.

خاتمی ادامه داد: مردم در بدرقه شهدای خدمت حماسه آفریدند، اما برای اینکه این حماسه تکمیل شود باید حضور حداکثری در انتخابات پیشرو داشته باشند.

وی در ادامه با اشاره به سالروز تشکیل جهاد سازندگی به فرمان امام خمینی (ره) را در زمینه محرومیت زدایی در کشور مهم و تأثیرگذار عنوان کرد و گفت: از همان روزهای ابتدای انقلاب دو نهاد مهم سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و جهاد سازندگی تشکیل شد و این امر باعث توفیقات بزرگی را برای ملت در پی داشت.

خاتمی افزود: جهاد سازندگی و سپاه پاسداران در محرومیت‌زدایی در دور افتاده‌ترین نقاط پیش قدم شدند، در بحث تأمین آب، ترویج کشاورزی، ساخت مدرسه و مسجد قدم‌های بلند برداشتند و کارهای عمرانی ارزشمندی انجام دادند.

وی با بیان اینکه طی عمر پربرکت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، جهاد سازندگی و سپاه پاسداران همواره در کنار ملت ایران خدمات رسانی کرده‌اند، ادامه داد: جهادگران همواره در طی هشت سال دفاع مقدس در صحنه دفاع از کشور و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران حضور داشتند و همراه نیروهای نظامی بودند.

امام جمعه زنجان در ادامه با اشاره به فرارسیدن روز عرفه، گفت: بالاترین توفیق این است که هر فرد کمک به امام و دین خود باشد و جناب مسلم‌بن عقیل در این امر پیشتاز بود.

خاتمی در ادامه عید قربان را به عنوان یکی از اعیاد بزرگ مسلمانان عنوان کرد و با اشاره به دهه امامت و ولایت، افزود: در آستانه عید اکبر و عید سعید غدیر خم قرار داریم و باید از این فرصت نهایت استفاده را کرد، از نیازمندان دستگیری کرد.

امام جمعه زنجان در ادامه با تاکید بر اینکه توسعه فضاها و فرصت‌های علمی و دانشگاهی یکی از مهم‌ترین اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است، به تأسیس دانشگاه آزاد اسلامی در ۲۷ خرداد ماه، اشاره کرد و گفت: دانشگاه آزاد اسلامی همواره خدمات علمی ارزشمندی انجام داده است.

خاتمی با اشاره به سالروز شهادت شهید چمران و روز بسیج اساتید، گفت: شهید چمران با عزت و عظمت و تعهد به اسلام جان خود را فدا و در این دنیا شرف و در آن دنیا رحمت خداوند را بیمه کرد.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا