شهرستان ها

ناوگان امداد هوایی خراسان رضوی نیاز به بازسازی دارد

مدیر عامل جمعیت هلال احمر خراسان رضوی اظهار کرد: به روزرسانی ناوگان امداد هوایی واجب و ضروری است. در ۱۲ ماه امسال بالای دو ماه از کارکرد خارج بوده و نقص فنی داشته‌اند. این فرسودگی باید جبران و ناوگان خریداری شود.


به گزارش ایلنا از مشهد، مدیر عامل جمعیت هلال احمر خراسان رضوی اظهار کرد: ۸۰ درصد مهمانان امام رضا(ع) با خودرو شخصی سفر می‌کنند و ما باید در جاده‌ها میزبان این عزیزان باشیم. متاسفانه رقم مصدویت جاده‌ای بالاست و حضور امدادگران این مسیر را کوتاه‌تر می‌کند. ۲۷ پایگاه ثابت امداد و نجات جاده‌ای داریم و در ایام نوروز این عدد را به ۴۵ رسانیده‌ایم.

ذاکریان اظهار کرد: ۲۳ سال است که آموزش‌های عمومی و راهنمایی توسط جوانان هلال احمر انجام می‌شود. بر اساس تفاهم بین ما و استانداری ۱۶ پایگاه “راهنمایی ایمنی و سلامت مسافری” که ۵ پایگاه در مشهد و ۱۱ پایگاه در مسیر پر تردد استان، خدمت رسانی می‌نمایند. همچنین ۲ هزار و ۱۶۰ نفر روز اعضای جوانان هلال در پایگاه ۵ نفره تشکیلات شده اند تا هر روز ۱۲۰ نفر در طرح ایمنی و سلامت خدمات ارائه دهند.

وی در خصوص طرح “سلامت‌گر سفر” نیز توضیح داد: در این طرح به نوجوانان ۸ تا ۱۵ سال آموزش لحظه‌ای ارائه می‌شود، به آنها کارت داده اهدا می‌گردد تا نکات ایمنی را به خانواده خود متذکر شوند.

مدیر عامل جمعیت خراسان رضوی در خصوص سوء تفاهم پیش آمده فروش دو خودرو نیز عنوان کرد: دو خودرو تشریفاتی خارجی داشتیم که قبلا خریداری شده بود. خودروها در پارکینگ بود و استفاده زیادی نمی‌شد و این وضعیت قابل قبول نبود.لذا تصمیم گرفته شد این ظرفیت تبدیل به تقویت ناوگان هلال احمر شود. این اتفاق افتاد و خرید توسط هلال مرکز انجام و تبدیل به ۵ دستگاه دنا شد.

در این نشست توسط معاونان جمعیت هلال احمر نیز با اشاره به اینکه ۴۹ هزار نفر عضو سازمان جوانان و ۱۳ هزار و ۴۰۰ نفر عضو داوطلب فعالیت می کنند، توضیحاتی داده شد که در طرح هلال رحمت که توسط معاونت داوطلبان پیگیری می‌شود، در استقبال از عید نوروز و ماه رمضان به نیازمندان، کمک درمانی و معیشتی با همکاری خیرین انجام می‌شود. همچنین با همکاری ارگان همکار، در سه شهرستان تایباد، سرخس و بخش رضویه شهرستان مشهد تیم های سلامت مخور و عمرانی خدمات درمانی، عمرانی، آموزشی و فرهنگی می‌دهند.

در معاونت جوانان در حوزه بشر دوستانه دو رویکرد افزایش تاب‌آوری عضو و کاهش آسیب های اجتماعی انجام می‌گیرد. همچنین ۱۸۰ نفر مربیان، دبیران و سرتیپ ها در راستای طرح ملی یاریگری هلال آموزش داده شده است. این طرح به تربیت حلقه‌های میانی می‌پردازد.


انتهای پیام/

منبع خبرگزاری ایلنا

آگهی
دکمه بازگشت به بالا