شهرستان ها

نبود زیرساخت‌های توسعه‌ای اهالی انگوت را رنج می‌دهد

انگوت- فرماندار شهرستان انگوت گفت: نبود زیرساخت‌های توسعه‌ای و عدم استقرار نمایندگی ادارات زیرمجموعه کمیسیون اجتماعی در شهرستان انگوت، این منطقه را رنج می‌دهد.

به گزارش خبرنگار مهر، لطفعلی زیادی در شورای اداری شهر انگوت که عصر پنجشنبه با حضور اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی برگزار شد، اظهار کرد: شهرستان انگوت با یک‌هزار و ۱۰۰ کیلومتر وسعت در سال ۹۹ از شهرستان گرمی منفک شده و به عنوان شهر جدید با ۱۶۲ روستا و آبادی معرفی شد.

وی تصریح کرد: ۲۵ هزار نفر جمعیت شناور و ۹ هزار نفر جمعیت عشایری این منطقه با خشکسالی شدید روبه‌رو هستند که به نظر می‌رسد این خشکسالی امسال به اوج خود خواهد رسید.

فرماندار شهرستان انگوت با اشاره به اینکه دامداران و کشاورزان به دلیل خشک شدن مراتع در مضیقه تأمین نهاده‌های دامی هستند، گفت: امیدواریم دولت با ارائه راهکارهای مناسب بتواند این مشکل را در انگوت حل و زمینه رضایت کشاورزان و دامداران را فراهم کند.

زیادی با اشاره به اینکه عشایر همواره در کنار دولت بوده و به عنوان بازوی توانمند تولید همواره حرفی برای گفتن داشته است، افزود: در بحث جراحی اقتصادی، دولت سیزدهم باید وضعیت کشاورزان و عشایر را نیز به طول ویژه مد نظر داشته باشد تا بتوانیم از این مرحله نیز به شایستگی عبور کنیم.

وی عمده مشکل شهر انگوت را نبود زیرساخت‌های توسعه‌ای در این منطقه اعلام کرد و ادامه داد: گرچه انگوت بیش از ۲ سال است که به شهر مستقل تبدیل شده اما نمایندگی بسیاری از ادارات هنوز در آن مستقر نشده و مردم مجبورند فاصله ۵۰ کیلومتری تا شهر گرمی را برای انجام کارهای اداری خود طی کنند.

زیادی از اعضای کمیسیون اجتماعی خواست تا با استقرار ادارات زیرمجموعه و نمایندگی بانک‌های کشاورزی، ملی، قرض‌الحسنه مهر، امید و… نسبت به تسهیل امورات مردم همت کنند.

وی با انتقاد از اینکه شعبه تأمین اجتماعی و کارگزاری آن در شهر انگوت و حتی خود گرمی وجود ندارد، خاطرنشان کرد: در حال حاضر به دلیل اشاعه فضای مجازی و انجام کارها در بستر الکترونیک، ضروری است تا این کارگزاری‌ها در شهرستان انگوت راه‌اندازی شود تا ما بتوانیم از رفت و آمدهای بی‌مورد به مرکز شهر جلوگیری کنیم.

زیادی نبود شعبه بانک رفاه، صندوق تعاون و قرض‌الحسنه مهر ایران را در این شهر یکی دیگر از محرومیت‌های جدی اعلام کرد و گفت: شهرستان گرمی و انگوت بستر توسعه صنایع دستی به ویژه گلیم و جاجیم است اما هنوز بعد از گذشت ۲ سال خبری از استقرار اداره میراث فرهنگی در این شهرستان نیست.

وی جلوگیری از مهاجرت جوانان و نیروی فعال این شهرها به مرکز کشور و سایر شهرها را یادآور شد و خاطرنشان کرد: در صورت تأمین تسهیلات اشتغال پایدار برای روستاییان و عشایر، ما کمتر شاهد خالی شدن شهر از ساکنان بومی خواهیم شد تا جوانان ما بتوانند با دریافت تسهیلات اشتغال پایدار در شهرستان ماندگار شوند.

زیادی در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: نیاز اصلی و جدی بانوان ما ایجاد سالن ورزشی بانوان در منطقه است که متأسفانه به دلیل نبود فضای ورزشی و پارک‌های اختصاصی، ما نتوانستیم بخش ورزش، تندرستی و سلامت را ساماندهی کنیم.

وی از احداث تصفیه‌خانه شهر انگوت با تخصیص ۳۰ میلیارد تومان اعتبار خبر داد و بیان کرد: با تکمیل این تصفیه‌خانه ۱۲۰ روستای انگوت از نعمت آب شرب سالم بهره‌مند می‌شوند.

زیادی از تحقق ۷۰ درصدی سهم انگوت از اعتبارات محرومیت‌زدایی خبر داد و اظهار کرد: فاضلاب شهری یکی از مشکلات اصلی شهر است که امیدواریم قبل از اجرای طرح تفصیلی شهر انگوت، مسئولان آب و فاضلاب و شهرداری نیست به این کار اقدام کنند.

وی ایجاد اشتغال پایدار در شهرستان را زمینه‌ساز تولید و رونق اقتصادی منطقه دانست و تصریح کرد: شرکت شستا با همکاری مجموعه فوکا ۲۳ هکتار زمین برای راه‌اندازی مجتمع دامپروری با ۳۵۰ نفر اشتغال مستقیم دریافت کرده که با واگذاری آن در سامانه جامع، تمام مراحل کار انجام شده که با اجرای این طرح با ۲ هزار و ۲۰۰ رأس گاو مولد و چهار هزار و ۴۰۰ رأس گاو غیرمولد می‌توانیم سیمای اشتغال در این منطقه را تغییر دهیم.

فرماندار شهرستان انگوت گفت: با کلنگ‌زنی این مجموع اشتغالزایی، انتظار مردم برای ایجاد اشتغال بالا رفته که امیدواریم دولت با عمل به تعهدات خود در این زمینه رضایتمندی اهالی و اعتماد آنها را جلب کند.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا