شهرستان ها

نخبگان و مشاهیر لرستان تجلیل می‌شوند

خرم‌آباد – معاون دانشگاه لرستان گفت:نخبگان و مشاهیر این استان در هفته پژوهش و فناوری تجلیل می‌شوند.

به گزارش خبرنگار مهر، مصطفی کرم‌پور امروز یکشنبه در جلسه برنامه‌ریزی هفته پژوهش در دانشگاه لرستان با موضوع تقدیر از نخبگان و مشاهیر استان به مناسبت هفته پژوهش و فناوری، از برگزاری رویدادهای فناورانه و پژوهش‌محور در دانشگاه با استفاده از ظرفیت‌های دانشجویان نخبه و انجمن‌های علمی، دانشجویی و نیز برگزاری تورهای بازدید علمی و پژوهشی با روایتگری فناوران و صنعتگران شاخص با همکاری بنیاد نخبگان استان استقبال کرد.

وی عنوان کرد: بایستی از همه ظرفیت‌ها در راستای تجلیل از نخبگان و چهره‌های برتر حوزه پژوهش استفاده کنیم و دستگاه‌های اجرایی برای برگزاری هر چه‌بهتر آئین هفته پژوهش و فناوری باید به‌موقع و خوب اطلاع‌رسانی کنند.

مسعود صادقی، رئیس بنیاد نخبگان لرستان، بر توسعه همکاری‌های بیشتر با دانشگاه لرستان در راستای بهره‌مندی از ظرفیت دانشگاه در راستای اجرای طرح‌های توانمندساز ویژه دانشجویان و دانش‌آموختگان دانشگاهی تأکید کرد.

وی افزود: دانشگاه می‌تواند با تلفیق طرح‌های حمایتی بنیاد نخبگان با برنامه‌های مصوب خود، در مسیر توانمندسازی دانشجویان و دانش‌آموختگان خود قوی‌تر قدم بردارد.

رئیس بنیاد نخبگان لرستان با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه همکاری بین دانشگاه لرستان با بنیاد ملی نخبگان، اظهار امیدواری کرد با عنایت به این تفاهم‌نامه همکاری‌های مشترک دو دستگاه بیش‌ازپیش ارتقا یابد.

وی در ادامه حمایت‌های بنیاد از نخبگان و مستعدان را تشریح کرد و گفت: نقش دانشگاه را در راستای اطلاع‌رسانی حمایت‌ها و فعالیت‌های بنیاد، بسیار حائز اهمیت است.

محمد جعفری، مدیر مرکز رشد و فناوری دانشگاه لرستان نیز در این نشست ضمن تشریح برنامه‌های هفته پژوهش و فناوری درباره تجلیل از نخبگان و مشاهیر حوزه پژوهش استان، به ارائه گزارشی از جایگاه مرکز رشد و فناوری دانشگاه لرستان و نقش آن در هدایت دانش‌آموختگان و نخبگان دانشگاهی و همکاری با بنیاد نخبگان استان در راستای برگزاری دوره‌ها و کارگاه‌های مهارت‌افزایی و کاربردی و ایجاد کارآفرینی پرداخت.

وی ضمن تأکید بر انعقاد تفاهم‌نامه با بنیاد نخبگان استان، اظهار امیدواری کرد که با همکاری بنیاد نخبگان استان و سایر سازمان‌های ذی‌صلاح بتوان زمینه به‌کارگیری و اشتغال جمع کثیری از نخبگان و دانش‌آموختگان را فراهم کرد.

سروش آزادبخت، از مرکز رشد و فناوری دانشگاه لرستان نیز در سخنانی گفت: باید از تمام ظرفیت‌های موجود برای تجلیل و معرفی نخبگان و چهره‌های برتر حوزه علم و پژوهش به جامعه استفاده کرد؛ زیرا حضور فعالانه نخبگان و پژوهشگران برتر در فضای جامعه و سپردن طرح‌ها و برنامه‌های پژوهشی به آنها می‌تواند گره‌های کور توسعه و پیشرفت استان را باز کرد.

بنابراین گزارش، هفته استانی پژوهش و فناوری از تاریخ ۱۱ آذرماه آغاز می‌شود.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا