شهرستان ها

نخستین فرهنگ‌سرای تخصصی قزوین آغاز به کار کرد

نخستین فرهنگ‌سرای تخصصی شهرداری قزوین با عنوان فرهنگ‌سرای خانواده و با هدف حمایت و تقویت بنیاد خانواده‌ها آغاز به کار کرد.


به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، تخصصی شدن فرهنگ‌سراها در این دوره شورای شهر و مدیریت شهری مورد تاکید قرار دارد و در همین راستا نخستین فرهنگ‌سرا با محوریت تخصصی خانواده فعال شد.

ساختمان این فرهنگ‌سرا از سه سال گذشته آماده بود و بعد از رفع موانع موجود با کمک شورای شهر امروز به بهره‌برداری رسید.

حسین برجی با بیان اهمیت این فرهنگ‌سرا گفت: این فرهنگ‌سرا زمینه تولید محتوای فرهنگی را تسهیل می‌کند.

وی گفت: برای این فرهنگ‌سرا یک میلیارد و 200 میلیون تومان در بخش ساخت سازه و امکانات هزینه شده است.

مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین با تاکید به رویکرد جدید تیم شهرداری و شورای شهر عنوان کرد: تغییر در محتوای آموزشی مراکز در دستور کار قرار گرفته و آموزش‌ها با محوریت‌های مشخص ارائه می‌شود و متونی که لزومی برای ارائه آن‌ها در فرهنگ‌سرا وجود ندارد قابل حذف شدن است.

به گفته این مسئول اداره این مراکز با مراکز فرهنگی ورزشی شهرداری خواهد بود و بخش خصوصی می‌تواند در سایر بخش‌ها ورود پیدا کند که البته تحقق این کار به تامین نیروی متخصص و همکاری شورا نیاز دارد.

کتابخانه تخصصی، فضای ورزشی و آموزشی مرتبط با خانواده، کتاب‌های حوزه جوانی جمعیت و آسیب‌های احتماعی از مواردی هستند که در فرهنگ‌سرای خانواده قابل دسترسی است.

البته رویکرد شهرداری در فرهنگ‌سراها درآمدزایی نیست و از این رو هزینه‌های دریافتی به گونه‌ای است که امکان حضور خانواده‌های بیشتری فراهم شود.

تاکید بر تقویت بنیاد خانواده از اهدافی است که باعث راه‌اندازی این فرهنگ‌سرا شده است.


انتهای پیام/

آگهی
دکمه بازگشت به بالا