شهرستان ها

نرخ معاملات مسکن در استان بوشهر کاهش یافت

بوشهر- مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر گفت: بر اساس مصوبه کمیسیون نظارت بر سازمان‌های صنفی استان، نرخ معاملات مسکن در دفاتر مشاورین املاک کاهش یافت.

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی صفوی یکشنبه‌شب در سومین جلسه کمیسیون نظارت بر سازمان‌های صنفی استان بوشهر اظهار داشت: نرخ معاملات مسکن در دفاتر مشاورین املاک استان بوشهر کاهش یافته است.

وی افزود: بر اساس قانون و مصوبات در خصوص ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها، نرخ کمیسیون فروش املاک از شهریورماه سال جاری از ۰.۵ درصد به ۰.۲۵ درصد برای هر کدام از طرفین معامله کاهش یافت.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر اضافه کرد: در واحدهای صنفی مشاورین املاک از طرفین معامله به اضافه نرخ محاسبه شده مذکور، ۹ درصد نیز تحت عنوان مالیات ارزش افزوده دریافت خواهد شد.

وی با اشاره به اهمیت موضوع افزود: برای محاسبه حق کمیسیون رهن و اجاره به گونه‌ای عمل می‌شود که ابتدا مبلغ رهن به اجاره تبدیل و سپس ۰.۲۵ درصد کل مبلغ به دست آمده از طرفین دریافت می‌شود.

صفوی ادامه داد: در راستای حمایت از حقوق مصرف کننده اقدامات متعددی نظیر بازرسی و نظارت بر اصناف، گشت مشترک بازرسی با حضور دستگاه‌های اجرایی، ایجاد مرکز پاسخگویی و غیره به صورت برنامه ریزی شده در حال انجام بوده که امیدواریم در جلوگیری از تخلفات اقتصادی راهگشا باشد.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا