شهرستان ها

نشست رؤسای دانشگاه منابع طبیعی گرگان و کندز افغانستان برگزار شد

گرگان- با هدف ارتقاء همکاری‌های بین‌المللی علمی و پژوهشی، رؤسای دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان و دانشگاه کندز افغانستان در نشستی مجازی راهکارهای توسعه مناسبات را بررسی کردند.

به گزارش خبرنگار مهر، رؤسای دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان و دانشگاه کندز افغانستان صبح سه شنبه با هدف ارتقا همکاری‌های بین‌المللی علمی و پژوهشی و جذب دانشجو، نشستی مجازی برگزار و راهکارهای توسعه مناسبات علمی و پژوهشی را بررسی کردند.

رئیس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان در این نشست گفت: دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان دارای امکانات و زیرساخت‌های آموزشی، آزمایشگاهی و پژوهشی مناسبی است و قرار گرفتن تعدادی از اعضای هیأت علمی دانشگاه در زمره دانشمندان یک درصد پر استناد دنیا، نشان از وجود ظرفیت بالای علمی و پژوهشی دانشگاه دارد.

شعبان شتایی با اشاره به فعالیت‌های دانشگاه در سطح بین‌الملل و حضور فعال دانشگاه در پروژه‌های بین‌المللی، افزود: این آمادگی فراهم است تا همکاری با دانشگاه‌های کشور دوست و برادر افغانستان در زمینه‌های تبادل دانشجو، استاد، برگزاری همایش‌های علمی، انجام پروژه‌های مشترک پژوهشی و تحقیقاتی توسعه یابد.

وی با بیان اینکه اکنون تعدادی از دانشجویان و اساتید دانشگاه کندوز در دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان مشغول به تحصیل هستند، گفت: در دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان با هدف حضور دانشجویان افغانستانی در دانشگاه، تسهیلات و امتیازات مناسبی در نظر گرفته شده و تلاش خواهیم کرد که در دانشگاه میزبان خوبی برای تعلیم و تربیت دانشجویان غیرایرانی باشیم.

رئیس دانشگاه کندز هم در این نشست گفت: دانشگاه کندوز با قدمتی بیش از ۵۰ سال، دارای هشت دانشکده و ۱۰۰ هکتار زمین آموزشی و پژوهشی است و هفت دانشگاه تخصصی را هم تحت نظارت خود دارد.

وی با اشاره به مشرکات دینی و زبانی کشور افغانستان با کشور جمهوری اسلامی ایران، بر اجرایی شدن هرچه سریع‌تر همکاری‌های مشترک پس از امضا تفاهم نامه بین دو دانشگاه تاکید کرد.

گفتنی است؛ در این نشست مجازی، برنامه‌های کوتاه مدت شامل انعقاد تفاهم نامه بین دو دانشگاه، حضور و بازدید مسئولان دانشگاه‌ها از دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان و دانشگاه کندز، برنامه میان مدت شامل ارتقا ظرفیت با در نظر داشتن امکانات برای اعضا هیأت علمی دو طرف، همکاری در بخش آزمایشگاه کشاورزی و مزرعه تحقیقات، فراهم کردن شرایط ادامه تحصیل اساتید دانشگاه کندوز در مقاطع ارشد و دکتری در گرگان، تحقیقات و تبادل علمی در دو دانشگاه و برنامه بلندمدت شامل امکان ادامه تحصیل برای دانشجویان دو دانشگاه در دانشگاه‌های علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان و دانشگاه کندوز (Dual Degree) مورد تأکید قرار گرفت.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا