شهرستان ها

نظارت ۵ اکیپ ثابت و سیار بر ذبح دام‌های عید قربان در پارس‌آباد

پارس آباد – رئیس دامپزشکی شهرستان پارس آباد گفت: ۵ واحد سیار و ثابت دامپزشکی بر چگونگی ذبح دام در روز عید قربان در پارس‌آباد به صورت مستمر نظارت می‌کنند.

جابر غائبی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، ضمن تبریک عید سعید قربان و در راستای توصیه‌های بهداشتی، اظهار کرد: از شهروندان گرامی انتظار است در راستای حفط سلامتی خود و خانواده‌هایشان و کمک به تأمین بهداشت عمومی جامعه و پیشگیری از ابتلاء به انواع بیماری‌های خطرناک مشترک بین انسان و دام توصیه‌های بهداشتی را جدی بگیرند.

وی گفت: دام زنده قربانی باید از نظر ظاهر سالم بوده و حتماً در موقع ذبح از دستکش و روپوش و عینک استفاده و موازین بهداشتی رعایت شود.

رئیس دامپزشکی شهرستان پارس آباد ادامه داد: یکی از مهمترین راه‌های انتقال بیماری خطرناک تب کریمه کنگو به انسان در اثر عدم رعایت موازین بهداشتی در هنگام ذبح دامی است.

غائبی افزود: در روز عید سعید قربان بازرسین بهداشتی دامپزشکی و ناظر شرعی روحانی محترم مستقر در کشتارگاه دام و میادین اصلی شهر و اکیپ‌های سیار در سطح شهر و اداره دامپزشکی آماده ارائه خدمات نظارت بهداشتی و بازرسی بهداشتی از گوشت‌های قربانی است.

وی با اشاره به اینکه گوشت خریداری شده را پیش از مصرف حداقل ۲۴ ساعت در یخچال نگهداری نمائید، تاکید کرد: از خرید گوشتهای بازرسی نشده و فاقد مهر بهداشتی و همچنین از خرید گوشتهای از قبل چرخ شده که در غیاب شما تهیه گردیده است جدا خودداری کنید.

رئیس دامپزشکی شهرستان پارس آباد با اشاره به اینکه دامپزشکی ضامن بهداشت و سلامت عمومی و امنیت غذایی است، عنوان کرد: شهروندان دام زنده مورد نیاز قربانی خود را فقط از محل‌های تعیین شده توسط شهرداری که توسط بازرسین بهداشتی دامپزشکی مورد معاینه و بازرسی بهداشتی قرار گرفته و نظارت می‌گردد خریداری کنید.

وی با اشاره به اینکه ۳ اکیپ سیار و دو اکیپ ثابت دامپزشکی شهرستان پارس آباد بر ذبح دام‌های عید قربان نظارت دارند، اضافه کرد: همشهریان عزیز در صورت داشتن هرگونه سوال و ارتباط با اداره دامپزشکی شهرستان پارس آباد با شماره تماس ۳۲۷۲۲۳۲۵ تماس بگیرند.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا