شهرستان ها

نظام مسائل درست برای حوزه آب مازندران تعریف شود

ساری- نماینده ولی فقیه در مازندران بر ضرورت ایجاد نظام مسائل و ضمانت اجرایی مصوبات اندیشکده مطالعات امنیت آب در استان شد و گفت: نظام مسائل درست برای حوزه آب استان تعریف شود.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله محمدباقر محمدی لائینی بعدازظهر چهارشنبه اعضای شورای راهبردی اندیشکده مطالعات امنیت آب دانشگاه پیام نور مازندران، با بیان اینکه خدای بزرگ آب را نه تنها مایه حیات بلکه یک ماده بابرکت قرار داده است، افزود: زنگ خطر کم آبی در دنیا به صدا درآمده است و ما نیز مشکل آب به‌صورت جدی داریم.

وی با اظهار این که راهکار برای اضافه نشدن بحران وجبران کمبود آب توسط اندیشکده با سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی‌های درست ارائه شود، گفت: باید خروجی های این اندیشکده ضمانت اجرایی داشته باشد و دارای اگر ضمانت اجرایی نباشد، مسئله را رفع نمی کند.

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان اینکه دیگر فرصتی برای آزمون و خطا نیست، گفت: این اندیشکده‌ها به‌صورت متناظر در استان‌های دیگر نیز تشکیل شده است که نشان‌دهنده وجود ضمانت اجرایی بوده و از این جهت خوشحال کننده است.

امام جمعه ساری با اشاره به بحث انتقال آب دریای مازندران به استان های دیگر خواستار بررسی کارشناسی این مسئله شد و گفت: باید تعارض کارشناسی‌ها حل شود.

این مسئول با اشاره به اینکه سئوال اینجاست که چگونه باید به مدیریت آب بپردازیم، عنوان کرد: دولت‌ها ملزم به اجرای آنچه که در این اندیشکده مصوب شد باشند و مسئولان محلی و استانی نیز به این مسئله توجه کنند.

نماینده ولی فقیه در مازندران ضمن آرزوی موفقیت برای اعضای این اندیشکده، اذعان کرد:یک نظام مسئله درست در حوزه آب در مازندران و ایران داشته باشید تا مسائل موجود رفع شود.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا