شهرستان ها

نظر اصلاح طلبان خواست اکثریت ملت است/ دولت نباید در شیوه زندگی مردم دخالت کند

در واکنش به صحبت‌های معاون سیاسی استاندار قزوین مطرح شد؛

عضو شورای اصلاح طلبان استان قزوین گفت: اصلاح طلبان مشی و روش خود را دارند، اگر هر کسی انتخابات آزاد را قبول دارد، می‌پذیرد که دولت نباید در شیوه زندگی مردم دخالت کند و باید سیاست خارجی منطقی داشته باشیم و در راستای آسایش و رفاه مردم تلاش کند ما هم با او همراه هستیم.


هادی جعفری در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در قزوین درباره دیدار عباس کاظمی، سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار با احزاب و شخصیت‌های سیاسی شهرستان البرز گفت: ایده دیدار با احزاب سیاسی در این دولت، توسط عباس کاظمی از زمانی که فرماندار بود مطرح شده و در جایگاه معاونت سیاسی استاندار هم ادامه دارد که جای تشکر دارد.

عضو شورای اصلاح طلبان استان قزوین ادامه داد: معاون سیاسی استاندار باید همه احزاب و تشکل‌های سیاسی را مورد حمایت قرار دهد وقتی معاونت سیاسی با احزاب سیاسی صحبت می‌کند، شأن و جایگاه معاونت را نباید در حد یک فرد سیاسی با یک دیدگاه سیاسی یا نماینده حزب خاص پایین آورد.

این فعال سیاسی اصلاح طلب عنوان کرد: البته طبق تجربه این نوع جلسات عموما به عنوان رفع تکلیف و گزارش به وزارت کشور برگزار می‌شود و محتوا و مطالب مطرح شده در جلسه یا حضور شخصیت‌ها و احزاب استخوان‌دارتر زیاد مد نظر نیست.

عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت استان قزوین با بیان اینکه معاون سیاسی در این نشست، احزاب را بدون اینکه شاخص‌ها را مطرح کند ناکارآمد دانسته عنوان کرد: معاون سیاسی استاندار می‌گوید مردم از احزاب عبور کرده‌اند؛ اگر این حرف را بپذیریم باید قبول کند که شکاف بین مردم و حاکمیت کمتر از شکاف بین مردم و احزاب سیاسی نیست.

وی ادامه داد: یکی از وظایف معاونت سیاسی این است که نقش و جایگاه احزاب را مورد توجه قرار داده و همراهی و حمایت کند تا نقش جریان و احزاب قوی‌تر باشد.

جعفری بیان کرد: اشتباه همان اشتباه جریان اصولگرایی است، جریان اصولگرایی با عناوین و ترفندهای مختلفی سعی کرد مردم از جریان اصلاح طلب عبور کنند در حالی که با این اتفاق مردم به سمت اصولگراها نمی‌روند؛ باید توجه داشت که اصولگرایی یا اصلاح طلبی جریان داخل حاکمیت است و عبور از آن به نوعی عبور از جمهوری اسلامی است! وقتی آقای کاظمی در این جایگاه سیاسی قرار گرفته باید به این موضوع توجه کند.

وی با اشاره به اینکه معاون سیاسی استاندار بیان کرده که اصلاح طلبان در مواردی مانند نقد شورای نگهبان و نظارت استصوابی همگام با دشمن هستند، گفت: ما در سال انتخابات قرار داریم و مجموعه دولت باید تلاش کند اگر کدورتی بین مردم وجود دارد رفع شود چون مشارکت در انتخابات برای نظام اهمیت دارد اما او در این بازه زمانی به عنوان مدیر اجرایی انتخابات مرزکشی می‌کند و هیچ‌گونه انتقادی به شورای نگهبان را برنمی‌تابد در صورتی که خودش باید منتقد باشد و از مشارکت بیشتر در انتخابات حمایت کند.

عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت استان قزوین ادامه داد: در انتخابات 1400 حدود 52 درصد مردم مشارکت نکردند، باوجود این می‌پذیریم که یکی از نقاط قوت جمهوری اسلامی برگزاری بیش از 40 انتخابات است.

وی با انتقاد از نحوه بررسی صلاحیت‌ها ادامه داد: اینکه «محسن مهرعلیزاده» برای مجلس رد صلاحیت و در یک مرحله دیگر تایید می‌شود، نشان می‌دهد نظارت سلیقه‌ای است، قرار بر این بود که شورای نگهبان از دخالت در رای و نظر مردم در انتخابات جلوگیری کند اما متاسفانه این نهاد و هیأت‌های نظارت بویژه در استان‌ها کاری کرده‌اند که مردم باید به آنچه که آن‌ها تشخیص می‌دهند رای بدهند.

عضو شورای اصلاح طلبان استان قزوین درباره صحبت‌های کاظمی مبنی بر عدم واکنش اصلاح طلبان درباره ادعای نتانیاهو گفت: از آقای کاظمی درخواست داریم یک گزارش میدانی انجام دهد و از ظرفیت دانشگاهی قزوین استفاده کند و صحبت‌هایی که در سخنرانی‌هایی که برخی دوستان همفکر او در مسائلی مانند برجام داشته‌اند بررسی شود و ببینیم آن حرف‌ها بیشتر در راستای منویات نتانیاهو بوده یا مواضع و دیدگاه‌های اصلاح طلبان استان؟ جاسوسان اسرائیلی هم در برخی جاهایی که باید نباشند هستند و این مکان‌ها جاهایی هستند که اصلاح طلبان اصلا حضور ندارند.

جعفری با اشاره به صحبت‌های معاون سیاسی استاندار مبنی بر اینکه کارگزاران نظام بنا دارند در مجامع حاضر شوند و ابهامات را پاسخ دهند تا گشایش اتفاق بیفتد، گفت: این موضوعات را کمتر دیده و لمس می‌کنیم و در حد شعار است! چیزی هم که شاهد بودیم در بحث اتحاد و همدلی بود که آن هم یک طرفه بود، یعنی توقع داشتند خودشان هیچ کاری نکنند و دیگران ارتباط برقرار کنند.

عضو شورای اصلاح طلبان استان قزوین تاکید کرد: رای و نظر مردم باید تاثیرگذار باشد و حس کنند رای آن‌ها برای توسعه و پیشرفت و آینده کشور مفید است و در سیاست خارجی اعمال می‌شود، این را می‌گویند همراهی با دشمن، درصورتی که همراهی با اکثریت ملت است.

وی اظهار کرد: اینکه می‌گویید اصلاح‌طلبان و اصولگراها دیگر چیزی ندارند و کشور در دست عده‌ای قلیل مومن انقلابی است باید نواقص و نارسایی‌های کشور را هم بپذیرید، چطور مشکلات کشو را به گردن دیگران می‌اندازید، باید مشکلات مردم را بپذیرید و نسبت به مشکلاتی که گریبان‌گیر مردم است پاسخگو باشید.

عضو شورای اصلاح طلبان استان قزوین تاکید کرد: اصلاح طلبان مشی و روش خود را دارند، اگر هر کسی انتخابات آزاد را قبول دارد، می‌پذیرد که دولت نباید در شیوه زندگی مردم دخالت کند و باید سیاست خارجی منطقی داشته باشیم و در راستای آسایش و رفاه مردم تلاش کند ما هم با او همراه هستیم.


انتهای پیام/

آگهی
دکمه بازگشت به بالا