شهرستان ها

نفاق حربه دشمنان برای ضربه زدن به اسلام در دوران های مختلف است

شیراز- رئیس دیوان عالی کشور گفت: نفاق عاملی است که دشمنان اسلام از صدر اسلام تاکنون برای ضربه زدن به جامعه از آن استفاده می‌کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سید احمد مرتضوی مقدم پیش از ظهر چهارشنبه در همایش ناگفته‌های حزب در شیراز بیان کرد: منشأ تمامی اتفاق‌هایی که جهان اسلام را با مشکل مواجه کرد نفاق بود و دشمنان در تلاش بودند تا با استفاده از این حربه به اسلام آسیب وارد کنند.

وی افزود: نفاق در دو زمان ظهور کرد یکی در زمان حضور پیامبر (ص) و دیگری پس از ایشان شاهد نفاق در جامعه به طرق مختلف بودیم که هرکدام از این رویدادها مشکلاتی را برای جهان اسلام ایجاد کرد.

مرتضوی مقدم تاکید کرد: نفاقی که دشمنان در زمان پیامبر (ص) ایجاد کرده بودند آن بود که با بیان مسائل غیر واقعی در تلاش بودند تا مردم را تشویق کرده به سمت اسلام حرکت نکنند اما روشنگری‌های پیامبر در آن زمان موجب شد این حربه دشمنان با شکست مواجه شود این در حالی است که در این زمان موضوع تحریف دین وجود نداشت زیرا با حضور پیامبر امکان تحریف دین به هیچ عنوان وجود نداشت.

به گفته وی، دشمنانی که به دنبال نفاق بودن همواره دارای چهره‌های موجه و جایگاه اجتماعی بودند و تلاش می‌کردند تا با تکیه بر این دو عنصر جامعه را به سمت خود سوق دهند.

رئیس دیوان عالی کشور تاکید کرد: برخی از افراد بی بصیرت با کج فهمی نسبت به تأیید موضوعات مطرح شده اقدام کرده و با آنان همراه می‌شدند این در حالی است که هرگاه اسلام در حال پیشرفت و توسعه بود شاهد هستیم که نفاق در جامعه نیز افزایش می‌یابد.

بصیرت مردم نقشه‌های دشمنان را خنثی کرده است

مرتضوی مقدم در خصوص انقلاب اسلامی ایران با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی با اراده الهی ظهور کرد، ادامه داد: طی ۴٣ سال گذشته از انقلاب همواره دشمنان برنامه‌های متعددی برای آسیب رساندن به انقلاب داشته و دارد اما علت اینکه تمامی این اقدامات با شکست رو به رو شده است تنها یک چیز است و آن بصیرت مردم است.

وی افزود: مردم بصیر ایران اسلامی برخلاف مردمان هم عصر با امام علی علیه السلام نگذاشتند رهبر بر حق جامعه خانه نشین شود و با بصیرتی که داشتند زمینه حمایت از رهبری را فراهم کردند.

او متذکر شد: حادثه هفت تیر زمانی روی داد که کشور درگیر برهه حساس جنگ در جبهه‌ها بود از این رو انتظار می‌رفت که کشور با مشکلات متعددی مواجه شود اما همراهی مردم با امام راحل موجب شد هیچ مشکلی در کشور ایجاد نشود.

افراد بی بصیرت نعمت انقلاب اسلامی را درک نمی‌کنند

به گفته وی، انقلاب اسلامی ایران از جمله نعمت‌های الهی است که برخی بی بصیرت نمی‌توانند این موضوع را به درستی درک کنند زیرا اگر این نظام الهی نبود حملات دشمن اثرگذار می‌شد و مشکلاتی را برای انقلاب ایجاد می‌کرد کما اینکه شاهد هستیم طی ۴٣ سال گذشته هیچ مشکلی برای ایران اسلامی ایجاد نشده است البته دشمنان هنوز هم در تلاش اند تا با نفاق جامعه را با مشکل مواجه کنند.

وی افزود: از جمله مصادیق نفاق که دشمنان به دنبال آن هستند می‌توان به ترور شخصیت‌های مهم انقلاب و تلاش برای کاهش اهمیت روحانیت در جامعه اشاره کرد.

او در خصوص اهمیت و جایگاه دستگاه قضا در کشور نیز متذکر شد: استان فارس یکی از مهم‌ترین استان‌های کشور در حوزه قضائی است و از جمله استان‌های برتر کشور در بسیاری از شاخص‌های قضائی بوده که نشان از تلاش خدمتگذاران قوه قضائی است.

وی تاکید کرد: دستگاه قضائی باید با استقلال رأی در موضوعات مختلف اقدام به فعالیت کند این در حالی است که استقلال رأی به آن معنا است که نباید فعالیت و توصیه‌های دیگران در رای‌های قضات اثر گذار باشد.

این مقام مسئول تاکید کرد: دیوان عالی کشور به عنوان قدیمی ترین حوزه قضائی کشور متشکل از قضاتی است که در تلاش اند تا در کوتاه‌ترین زمان زمینه احقاق حق مظلومین را به اثبات برسانند.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا