شهرستان ها

نقشه جامع علمی کشور بازنویسی می‌شود



دبیر شورای عالی انقلاب اسلامی گفت: یکی از اولویت‌های مهم ما آموزش و پرورش است که باید تقویت شود، همچنین نقشه جامع علمی کشور بازنویسی می‌شود.

به گزارش ایلنا، حجت‌الاسلام عبدالحسین خسروپناه روز یکشنبه – نوزده شهریور -در جلسه شورای فرهنگی عمومی که در دفتر امام جمعه بروجرد برگزار شد، با بیان اینکه تجربه‌های فرهنگی باید روایت‌گری و تبیین شود و دانشگاه می‌تواند در این زمینه حرکت کند، اظهار داشت: شهرستان‌ها می‌توانند در پیشبرد اهداف شورای عالی انقلاب فرهنگی نقش خود را ایفا کنند که نقشه مهندسی فرهنگی به استان‌ها ابلاغ شده و باید برش شهرستانی تهیه شود تا برای برنامه‌های چندساله برنامه‌ریزی کنند.

وی افزود: ۱۲ استان را بازدید کردیم و بروجرد از شهرهای مهم و موثری بوده که از قدیم صاحب فضیلت و علمای بزرگی است.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی کشور گفت: شورای عالی انقلاب فرهنگی، یک شورای سیاستگذاری است که ۳۰ سیاست کلان توسط رهبر معظم انقلاب ابلاغ شده و ذیل سیاست‌های کلان، سیاست‌های اجرایی و عملیاتی است که ۳۰ نفر عضو این شورا هستند.

حجت‌الاسلام خسروپناه تصریح کرد: جایگاه شورا باید شان قرارگاهی پیدا کند و مصوبات هم اجرایی شود که در این راستا مرکز رصد و نظارت راه‌اندازی شده و ۷۵ رصدخانه علمی و فرهنگی در کشور وجود دارد که برای نخستین‌بار، یک ستاد رصد راه‌اندازی شده است.

وی با اشاره به نظارت بر دستگاه‌ها، اضافه کرد: برای اولین‌بار دستگاه‌ها در شورای عالی انقلاب گزارشات خود را اعلام می‌کنند و در این زمینه، قرارگاه حجاب و عفاف در دبیرخانه ایجاد شده که کار رصد را انجام می‌دهد.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی کشور بیان کرد: ۳۰ درصد قرارگاه شکل گرفته است و میزهایی راه‌اندازی شده که جبهه‌های مردمی موثر وارد شده و در بحث اشتغال، اعتیاد و سایر آسیب‌های اجتماعی اقدامات خوبی انجام داده‌اند.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا