شهرستان ها

نقش بزرگ اصفهان در راه توسعه فرهنگی و هنری کشور




معاون حقوقی، امور مجلس و استان‌های وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: اصفهان یکی از قله‌های رفیع فرهنگ، هنر و رسانه کشور است و در راه رونق و توسعه فرهنگی و هنری بر بستر هویت ایرانی‌اسلامی می‌تواند نقش بزرگی ایفا کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، سید محمد هاشمی در آیین تکریم و معارفه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان اظهار کرد: مطالبه مستمر رئیس‌جمهور از بخش‌های مختلف این است که ضمن احترام به قانون با همدلی و میدان دادن به هنرمندان اصیل این آب و خاک، باعث رونق فرهنگی باشیم. امروز نیاز به همدلی و هم‌افزایی بین همه آحاد جامعه دارد و باید همه اقشار مختلف این پیوند و همدلی را داشته باشیم.

معاون حقوقی، امور مجلس و استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: اصفهان یکی از قله‌های رفیع فرهنگ، هنر و رسانه کشور است و در راه رونق و توسعه فرهنگی و هنری بر بستر هویت ایرانی‌اسلامی می‌تواند نقش بزرگی ایفا کند کمااینکه تا به امروز این نقش را به خوبی ایفا کرده است.

وی در ادامه گفت: تلاش‌های متعددی برای احیای شورای هنر ذیل شورای عالی انقلاب فرهنگی و با مدیریت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی صورت گرفت و این شورای مهم بعد از قریب به ۱۳ سال تعطیلی تشکیل شد که هر هفته جلسات منسجم و مرتبی داشته که با خروجی‌ها و مصوباتی چون راه‌اندازی بنیاد پویانمایی یا تصویب سند ملی موسیقی همراه بوده است.

هاشمی تأکید کرد: عدالت فرهنگی و تأمین زیرساخت‌ها از مسائل و اولویت های این وزارتخانه بوده است و در همین رابطه در طرح «آموزش هنر برای همه» غریب به صد هزار هنرجو در مناطق محروم کشور آموزش‌های فرهنگی، هنری و رسانه‌ای دیدند. همچنین نزدیک به ۳۰ تالار مرکزی، فرهنگسرا و مجتمع‌های بزرگ فرهنگی در همین دولت به بهره‌برداری رسید و در اختیار اهالی فرهنگ و هنر قرار گرفت.

وی عنوان کرد: اداره کل ارشاد در همه استانها دارای مسئولیت‌های سنگین است، اما در استان اصفهان این بار سنگین‌تر است و امید است مدیرکل جدید بر مدار اهداف مدنظر اقدام کند.

همچنین در این جلسه، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان گفت: آثار تاریخی اصفهان و هنرمندان آن از مصادیق سرآمدی اصفهان در حوزه فرهنگ و هنر هستند و اگر گلایه‌ای مطرح است که برای کارهای فرهنگی اعتبار نداریم، این موضوع باید توسط وزارت ارشاد جدی گرفته شود، چرا که اگر قرار است کارهای فاخر و ارزشمند انجام شود اصفهان یکی از پایگاه‌های قوی آن است.

محمدرضا جان‌نثاری گفت: تلاش کردیم جبران کاستی‌ها را با ظرفیت‌های استانی انجام دهیم؛ اما این امر کفایت نمی‌کند و امید داریم که با همراهی وزارت فرهنگ و ارشاد از ظرفیتی که در اختیار داریم استفاده کنیم.

در ادامه، علی تمنایی مدیرکل پیشین اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان تکریم و سید مهدی سیدین‌نیا به عنوان مدیرکل جدید معارفه شد.



انتهای پیام/

آگهی
دکمه بازگشت به بالا