شهرستان ها

نقش نهادهای فرهنگی در ترویج فرهنگ قرآنی

رامسر- نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به نقش نهادهای فرهنگی و قرآنی در ترویج وتوسعه فرهنگ قرآنی گفت:جلسات خانگی تفسیر قرآن مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله محمدباقر محمدی لائینی عصر یکشنبه در اولین جلسه شورای توسعه فرهنگ قرآنی که در سالن اجتماعات فرمانداری شهرستان رامسر برگزار شد با بیان اینکه نتیجه مبعث کتاب قرآن و یادگار پیامبر اسلام است، گفت: نهادهای فرهنگی و قرآنی نقش مهمی در ترویج و توسعه فرهنگ قرآنی دارند.

وی افزود رامسر شهری عالم پرور، شهید پرور و قرآن پرور است و علمای رامسر باید به نسل جدید معرفی و شوند.

نماینده ولی فقیه در استان مازندران با اظهار این که شورای توسعه فرهنگ قرآنی به ریاست امام جمعه تشکیل می‌شود، فعالیت‌های قرآنی بسیاری وقت‌ها پراکنده است و باید جان تازه ای بگیرد و بهتر از گذشته فعالیت کند.

آیت الله لایینی با تاکید بر تفسیر، حفظ و آشنایی با قرآن، خاطر نشان کرد: جلسات قرآنی به صورت خانگی و مستمر و ماهیانه یک بار جلسات شهرستانی تفسیر قرآن برگزار شود.

وی گفت: مجمع خیرین قرآن تشکیل و بررسی و گزارش عملکرد سازمان تبلیغات اسلامی٫ اوقاف و ارشاد در حوزه قرآنی در دستور کار قرار گیرد.

آیت الله لایینی با بیان اینکه کمیته برنامه ریزی فرمانداری‌ها بخشی از هزینه قرآنی را در بودجه ببینند، افزود: آموزش و پرورش دارالقران دارد و با انگیزه بودن مسئولش سبب رشد آن خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه درس قرآن درس رسمی آموزش و پرورش است، تصریح کرد: متأسفانه قرآن را جدی نمی‌گیرند و به فعالیت‌های قرآنی و حافظان قرآن هیچ امتیازی برای جذب در دستگاه‌ها داده نمی‌شود.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا