شهرستان ها

نماز جمعه روحیه اخوت و همبستگی مردم را تقویت می کند

میامی- امام جمعه میامی ضمن اشاره به برکات و آثار نماز جمعه، گفت: نماز جمعه روحیه اخوت و همبستگی مردم را تقویت می کند زیرا همه اقشار جامعه با هر تفکری را گرد هم جمع می کند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمد عزیزی در خطبه‌های نماز جمعه عاشورایی میامی به میزبانی مسجد جامع ضمن اشاره به سالگرد نخستین نماز جمعه بعد از انقلاب اسلامی ایران به امامت آیت الله مرحوم طالقانی بیان کرد: نماز جمعه ویژگی‌هایی دارد که اولین آنها دیدار مسلمین است.

وی افزود: نماز جمعه برکاتی دارد که از جمله آنها می‌توان به تقویت روحیه اخوت و برادری اشاره کرد زیرا همه از هر جا در یک مصلا و مجمعی کنار یکدیگر می‌نشینند و با رنگ‌ها و نژادهای مختلف با هم برابر در صفوف نماز قرار می‌گیرند.

تقویت روحیه اخوت

امام جمعه میامی با بیان اینکه کسی که در نماز جمعه شرکت می‌کند روحیه اخوت را در خود تقویت می‌کند، گفت: نماز جمعه به نوعی مسلمانان را بر محور عبادت و نماز و تشکل و یکپارچگی دعوت می‌کند.

عزیزی با بیان اینکه نماز جمعه انسان‌ها را به وحدت دعوت می‌کند، بیان داشت: نماز جمعه به همه مردم اعلام می‌کند که باید با هم وحدت داشته باشید همچنین نماز جمعه در واقع پیام وحدت بین مسئولان را نیز دارد.

وی با بیان اینکه باید بین مردم و مسئولان وحدت باشد، ابراز کرد: دیگر برکت شرکت در نماز جمعه رشد فکری، سیاسی و اجتماعی است چرا که خطبه‌های نماز جمعه آگاهی بخش است و از مسائل روز می‌گوید.

بیان مسائل سیاسی

امام جمعه میامی با بیان اینکه مردم در نماز جمعه از مسائل سیاسی روز با اطلاع می‌شوند، ابراز داشت: مردم وقتی از مسائل آگاه شدند نسبت به مسائل رخ داده در کشور و جهان، به درستی واکنش نشان می‌دهند.

عزیزی با بیان اینکه رشد سیاسی و اجتماعی در نماز جمعه ایجاد می‌شود، گفت: دیگر برکت نماز جمعه تقویت روحیه کار جمعی است و قطره قطره انسان‌ها از دور و نزدیک در نماز جمعه به یک اقیانوس بدل می‌شود.

وی با بیان اینکه دشمنان از مردم می‌ترسند چرا که وحدت دارند، گفت: کار اصلی نماز جمعه این است که مردم و مسئولان را به وحدت ترغیب و تشویق کند.

محکومیت اهانت به قرآن

امام جمعه میامی با بیان اینکه مرکزیت بسیج مردمی دیگر ویژگی نماز جمعه است، ابراز کرد: سنگر نماز جمعه بهترین جای دعوت مردم به نزدیک شدن برای جهاد و یاری رسانی به دیگران است لذا یکی از برکات شرکت در نماز جمعه این است که مردم یکدست می‌شوند و در مقابل دشمنان می‌ایستند و حتی مشکلات خودشان را حل و فصل می‌کنند.

عزیزی ضمن اشاره به اهانت به قرآن کریم، گفت: توهین مجدد به مقدسات به مسلمانان در کشور سوئد را محکوم می‌کنیم و اعلام می‌داریم که این توهین‌ها از ترس قرآن کریم است.

وی در خاتمه به فضیلت عزاداری ماه محرم هم اشاره کرد و گفت: مردم میامی در قالب هیئت‌های مذهبی انصافاً صحنه‌های زیبا و خود جوش از سوگواری آئینی محرم را به نمایش گذاشتند تا به همه اعلام کنند که این مردم متدین با شعور، عزاداری می‌کنند.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا