شهرستان ها

نماز عید سعید قربان در استان سمنان اقامه شد

سمنان- نماز پربرکت و معنوی عید سعید قربان، عید بندگی و طاعت با حضور مردم متدین و خداجوی سراسر استان سمنان اقامه شد.

به گزارش خبرنگار مهر، نماز پر فیض عید سعید قربان صبح دوشنبه بیست و هشتم خرداد ماه همزمان با سراسر کشور و جهان اسلام، با حضور مردم متدین و خداجوی استان سمنان اقامه شد.

مصلاهای نماز جمعه، مهدیه‌ها و مساجد جامع شهری و روستایی استان سمنان امروز میزبان خیل عاشقان نبوت و امامت بود آن هم در عید سعید بندگی، عید گذشتن از خود و رسیدن به مقامی جز خدا ندیدن و جز برای خدا کاری نکردن؛

مردم دیدن دار استان سمنان که عصر دیروز نیز در مراسم عرفه حضور داشتند امروز با حضور در مصلاها و مساجد سراسر استان سمنان در صفوف به هم فشرده نماز طاعت اقامه کردند تا به این ترتیب نشان دهند که دل‌هایشان کنار دل‌های یک هزار و ۱۳۰ حاجی اعزامی تمتع این استان در سرزمین مکه است.

در سمنان مراسمی معنوی با حضور برگزار شد در شاهرود نماز عید سعید قربان امسال در گلزار شهدا و در فضای باز برگزار شد تا مردم از این هوای مطبوع شاهرود که هنوز تابستانی نشده و گویا در بهار باقی مانده، لذت ببرند.

در دیگر نقاط استان سمنان هم مردم در صف‌های بهم فشرده اَللهمَّ اِنّی اَساَلُکَ خَیرَ مَا‏‎‎‏سَالَکَ بِهِ عِبادُکَ الصَّالِحُونَ بگویند و عید بندگی و طاعت از خدای متعال را گرامی بدارند.

ابتدای مراسم عید سعید قربان امروز همچنین آئین برائت از مشرکان نیز با حضور نمازگزاران برگزار شد. نمازگزاران در صفوف نماز، مرگ بر اسرائیل و مرگ بر آمریکا سر دادند و سپس اقامه نماز خود را بستند.

ائمه جمعه و جماعات استان سمنان نیز بعد از اقامه نماز، خطبه‌های نماز عید سعید قربان را اقامه و عمدتاً درباره همین مسئله استکبار ستیزی و شرایط امروز جامعه صحبت کردند برای مثال نظری امام جمعه شاهرود برائت از مشرکان را امسال، مراسمی «خاص و ویژه» عنوان کرد.

امروز آسمان استان سمنان رنگ عبادت و عبودیت به خود گرفته است امروز قربان است و عید بزرگ مسلمانان؛ عیدی که در آن انسان خاشعانه بندگی خود نسبت به خدای متعال را اعلام می‌دارد.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا