شهرستان ها

نماز عید سعید قربان در بهاباد اقامه شد

یزد- همزمان با سراسر کشور نماز عید قربان به امامت حجت الاسلام علی اکبر ابراهیمی بشکانی، امام جمعه بهاباد در حسینیه گلزار شهدای بهشت محمدی این شهر اقامه شد.

به گزارش خبرنگار مهر، امام جمعه بهاباد در خطبه‌های نماز عید قربان ضمن تبریک عید سعید قربان به مسلمانان جهان و نمازگزاران گفت: قربان عید بندگی، دلدادگی، عید ایثار، اخلاص و از خود بریدن است.

حجت الاسلام بشکانی تصریح کرد: مکه و منا قربانگاه عاشقان است؛ همان نقطه عالم است که در آنجا، پدر توحید به فرزندان آدم آموخت دل‎ بستن به جان و فرزند نیز رنگ و بوی شرک دارد.

وی با اشاره به اینکه عید قربان دارای آموزه‌های فراوانی است، تاکید کرد: قربانی در منا مقدمه رسیدن به عید غدیرخم است.

امام جمعه بهاباد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به انتخابات زودهنگام چهاردهمین دوره ریاست جمهوری و انتخاب اصلح افزود: امروز که ایران قوی است و قوی‌تر هم خواهد شد، نیاز به رییس جمهور قوی، عملیاتی، مطیع اوامر رهبری، شیفته خدمت به مردم، آزمون داده و سرافرازی دارد تا راه رییس جمهور شهید را به بهترین وجه در خدمت رسانی ادامه دهد.

وی اظهار کرد: مشارکت بالا و حضور حداکثری پای صندوق‌های رای نقشه‌ها و توطئه‌های دشمنان را نقش برآب می‌کند.

بشکانی به مسئله حج و برائت از مشرکین اشاره کرد و گفت: حج به عنوان مقام ابراهیم تنها جای مناسب برای طرح برائت از مشرکین بوده و هیچ محل و کنفرانسی نمی‌تواند جای حج را بگیرد.

وی، حج را عامل جهانی شدن اسلام دانست و افزود: حج باید مبداء یک خیزش عمومی در جهان اسلام باشد.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا