شهرستان ها

نماز عید قربان در مسجد جامع سنندج اقامه شد

سنندج_ همزمان با سایر نقاط کشور نماز عید قربان با حضور مردم مؤمن شهر سنندج همزمان با سایر نقاط استان در مسجد جامع سنندج اقامه شد.

به گزارش خبرنگار مهر، امام جمعه سنندج صبح دوشنبه پیش از برگزاری نماز عید قربان با تبریک این عید بزرگ اظهار کرد: عید قربان از بزرگترین اعیاد مسلمین است که نمادی از تسلیت انسان‌ها در برابر پرورگار و بندگی است.

ماموستا فایق رستمی با اشاره به اینکه عید قربان مهمترین مناسبت در دین مبین اسلام محسوب می‌شود، افزود: امروز مردم دیندار مناطق مختلف کردستان همزمان با کشور اقامه نماز عید قربان را در مساجد، مصلی‌ها و حسینیه‌ها بجای می‌آوردند تا شاگر نعمات و الطاف پروردگار باشند.

وی یکی از آئین‌های مهم مردم در این روز را کمک به نیازمندان دانست و بیان کرد: کمک به فقرا و تقسیم شادی‌های عید قربان با نیازمندان از زیبایی‌های این عید بزرگ است و کسی که در راه خدا قربانی می‌کند، اجر بزرگی نزدخداوند متعال دارد.

امام جمعه سنندج خاطرنشان کرد: خداوند متعال بر قربلانی کردن به عنوان یک سنت حسنه تاکید دارد و افرادی که می‌توانند در این روز قربانی کنند با تقسیم گوشت قربانی بین نیازمندان و کمک به آنها جایگاه والایی نزد پروردگار دارند.

ماموستا رستمی یادآور شد: این روزها شاهد بزرگترین جنایت توسط رژیم صهیونیستی در غزه هستیم و تاکنون حدود ۴۰ هزار زن، مرد و کودک به شهادت رسیده‌اند.

وی خواستار حفظ انسجام و یکدلی بین مسلمانان شد و یادآور شد: حج نماد اتحاد و انسجام است و امروز جامعه اسلامی باید بیش از هر زمان دیگری این آئین معنوی را الگوی خود بداند و برای تقویت وحدت بکوشد.

ماموستا مختار فرجی از روحانیون اهل سنت و امام جماعت عید سعید قربان نیز در این مرسم تاکید کرد: در آئین معنوی حج، هیچ تفاوتی بین حجاج نیست چراکه همه یکرنگ و یکدست به درگاه پروردگار عبادت و خانه خدا را طواف می‌کنند.

وی حضور در سرزمین وحی را فرصتی ارزشمند برای تقرب به پروردگار دانست ویادآور شد: حجاج باید از این فرصت ارزشمند استفاده ببرند.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا