شهرستان ها

نمایشگاه نقاشی آوای زندگی در امامزاده سید محمد برپا شد

اصفهان-برای اولین بار در آستان مقدس امامزاده سید محمد(ص) نمایشگاه نقاشی آوای زندگی به همت اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان و بسیج هنرمندان خمینی شهر برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، نقاشی صدا و آوای زندگی که برگرفته از اشیا و طبیعت در آثار هنری نقاش خمینی‌شهری با این هدف به تصویر کشیده شده تا از دنیای پرهیاهوی نفسانی به عالم رنگ‌ها و نقش‌ها با نگاره‌هایی از آواهای طبیعی متمرکز شوید.
محدثه شکرانی از جمله هنرمندانی است که از سن ۹ سالگی وارد عرصه نقاشی شده و در ابتدا با تکنیک‌های طراحی و رنگ و روغن شروع به کار کرد. او در سن ۱۲ سالگی به صورت تخصصی تکنیک‌های پاستل و رنگ و روغن را دنبال کرد و پس از آن به علت علاقه فراوان به تحصیل در این رشته به هنرستان هنرهای زیبای اصفهان روی آورد و برای اولین بار در سال ۹۶ در نمایشگاه گروهی چاپ در نگارخانه کوثر حائز رتبه‌های استانی و کشوری شد.

این هنرمند جوان پس از تحصیل در رشته نقاشی دانشگاه هنر اصفهان اکنون به تدریس مشغول است و ۱۲ اثر هنری شاخص خود و چندین اثر شاخص هنرجویان خود را در آستان مقدس امامزاده سید محمد (ص) در ایام نوروز ۱۴۰۲ و ماه مبارک رمضان به نمایش گذاشت.

شکرانی در خصوص موفقیت خود در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: به تمامی کسانی که ذره‌ای به هنر علاقه دارند توصیه می‌کنم حتماً به صورت تخصصی این رشته را دنبال کنند زیرا هنر غذای روح انسان است و آرامش را بر وجودش حاکم می‌کند.
وی در خصوص نمایشگاه خاطر نشان کرد: زیباترین حس زمانی است که خدا را با تمام وجودت در تک تک لحظات زندگی‌ات حس کنید و امسال برای من متفاوت آغاز شد در مکانی که سرشار از معنویت است و دل هر انسانی را آرام می‌کند و این آرامش اولین و برترین برکت این نمایشگاه به من است.

این هنرمند با اشاره به آثار این نمایشگاه گفت: هر چقدر کارها جلوتر می‌رود سعی بر نشان دادن تأثیر ما بر لحظه لحظه‌های زندگی دارد شاید اینگونه قدر لحظات زندگی را بیشتر بدانیم و صدای آوای زندگی گوشمان را نوازش بدهد. مهم‌ترین نکته در راه رسیدن به هنر صبوری و تکرار و تمرین است و هیچکس بدون خطا و آزمون و کسب تجربه در این راه پیشرفت نخواهد کرد؛ فراموش نکنید هر شکست مقدمه‌ای برای پیروزی است.

وی با قدردانی از حمایت‌های پدر و مادرش گفت: بنده در رسیدن به این مسیر خیلی به پدر و مادرم مدیون هستم چون همیشه پشتیبانم در همه مقاطع زندگی هستند و همیشه بهترین راهنمایی را برای رسیدن به هدفم داشته‌اند. همچنین از آقای حاجیان مسؤول کانون بسیج هنرمندان خمینی‌شهر و مسئولین محترم اداره اوقاف و تولیت محترم آستان مقدس امامزاده به خاطر راهنمایی‌ها و همراهیشان کمال تشکر را دارم.

به گفته این هنرمند تمامی این آثار سعی در ثبت لحظه‌هایی دارد که ما خیلی وقت است آن‌ها را فراموش کرده‌ایم و در هیاهوی زندگی خودمان غرق شده‌ایم و از نکات بارز آن قرار گرفتن آثار هنرجویان در کنار آثار مربی خود است که باعث افزایش اعتماد به نفس در هنرجویان می‌شود.
گفتنی است که نمایشگاه آوای زندگی در ۵ فروردین ماه ۱۴۰۲ روز شنبه با استقبال گرم هنر دوستان و کلیه مسئولین محترم شهرستان خمینی شهر افتتاح شد و تا ۱۷ فروردین ماه هر روز از ساعت ۱۷ الی ۲۳ در طبقه فوقانی رواق حضرت زهرا (س) آستان مقدس امامزاده سید محمد (ع) دایر خواهد بود.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا