شهرستان ها

نمایش «ثقه الاسلام» در تبریز به روی صحنه می‌رود

تبریز- نمایش ثقه السلام روایتی از زندگی و شهادت میرزاعلی آقا تبریزی مجاهد و آزادی خواه نهضت مشروطه به روی صحنه می‌رود.

به گزارش خبرگزاری مهر، طراح و کارگردان نمایش «ثقه الاسلام» در جمع خبرنگاران با اشاره به اهداف اجرای این نمایش گفت: میرزاعلی آقا تبریزی ملقب و مشهور به ثقه الاسلام مجاهد تبریزی از واعظان و متفکران نهضت مشروطه بود که تلاش می‌کنیم با اجرای این نمایش زمینه شناساندن این شخصیت بزرگ تاریخ انقلاب اسلامی را به نسل جوان فراهم سازیم.

امیر حجازی با تاکید بر اینکه این نمایش با حمایت شهرداری منطقه ۲ تبریز روی صحنه می‌رود، افزود: ۱۸ آبان پوستر این نمایش رونمایی می‌شود. همچنین نمایش از ۲ آذرماه به مدت ۱۰ روز در تالار تئاتر تبریز از ساعت ۱۹ به روی صحنه می‌رود.

وی گفت: نمایش ثقه السلام با حضور هنرمندان برجسته و پرسابقه تئاتر تبریز به مدت ۷۰ دقیقه تهیه و تدوین شده است که تلاش دارد زندگی و شهادت این مجاهد نستوه را به تصویر بکشد.

حجازی مجموع بازیگران این نمایش را ۱۰ نفر اعلام و اظهار کرد: یکی از مهمترین ویژگی‌های این نمایش استفاده از دکورهای دیجیتال بر روی صحنه است که این اقدام به دلیل نبود امکانات کافی برای به تصویر بردن شرایط آن زمان در محلات و نقاط مختلف تبریز بوده است.

حجازی زبان نمایش یاد شده را فارسی اعلام و اضافه کرد: این نمایش بدون موزیک است اما در اثنای اجرا از نوحه‌های بسیار قدیمی ترکی منطبق بر ظهر عاشورا که زمان شهادت ثقه السلام است، استفاده شده است.

تماشای نمایش ثقه الاسلام رایگان است

شهردار منطقه ۲ تبریز نیز، توجه به شخصیت‌ها و مفاخر کشور، آذربایجان و تبریز را یکی از نیازهای مهم فرهنگی و اجتماعی دانست و گفت: شهرداری بنا بر همین تکلیف تلاش می‌کند تا به نحو شایسته از آثار، برنامه‌ها و اقدامات فرهنگی حمایت کند که اجرای نمایش ثقه الاسلام نیز بر همین پایه برنامه ریزی شده است.

موسی علی پور، آموزش، اطلاع رسانی و آگاهی دهی به نسل جدید و جوان را یکی از اهداف بسیار مهم در خلق آثار نمایشی از جمله ثقه الاسلام بیان و اظهار کرد: این نمایش از دوم آذر ماه در سالن نمایش تئاتر شهر تبریز به روی صحنه می‌رود و تماشای آن برای آحاد مردم رایگان خواهد بود.

 نمایش «ثقه الاسلام» در <a href='https://sayeb.ir/tag/%d8%aa%d8%a8%d8%b1%db%8c%d8%b2'>تبریز</a> به روی صحنه می‌رود

وی فرهنگ سازی در مدیریت شهری را مهم‌تر از اجرای طرح‌های مختلف عمرانی و اقتصادی دانست و با تاکید بر اینکه شهرداری منطقه ۲ تبریز بر این اساس آنچه در توان دارد به کار می‌گیرد، یادآور شد: متأسفانه به دلیل کم کار و سهل انگاری‌های دهه‌های گذشته، بسیاری از نوجوانان و جوانان آگاهی و اطلاع کافی از تاریخ پرافتخار سرزمین خود ندارند و این وظیفه تمام نهادها و ارگان‌های فرهنگی و اجتماعی است تا گام‌های اساسی‌تر برای جبران این خلاء ها بردارند.

علی پور مجموع اعتبارات فرهنگی سال جاری شهرداری منطقه ۲ تبریز را ۲۰۰ میلیارد ریال اعلام کرد که طبق برنامه‌های اعلامی قرار است تا پایان امسال تعداد ۵۲ برنامه و رویداد فرهنگی برگزار شود که تاکنون در این رابطه طبق برنامه پیش رفته ایم.

وی با تاکید بر اینکه هنر و حوزه نمایش بهترین عرصه برای آموزش شهروندی و ارتقای سطح آگاهی‌های عمومی آنان است، افزود: رسانه‌های گروهی برای فرهنگ سازی و مدیریت افکار عمومی جامعه و افزایش آگاهی‌های مردم نیز نقش برجسته دارند و ما نیازمند همکاری و مساعدت اهالی رسانه هستیم.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا