شهرستان ها

نمایندگان درباره مسایل کارگری با کارگران مشورت کنند



رئیس کانون بازنشستگان استان قزوین گفت: برخی نمایندگان استانی با نمایندگان کارگری در استان‌های خود جلسه تخصصی برگزار نمی‌کنند و بدون شناخت موضوعات کارگری؛ برای آنها تصمیم‌گیری و برخی مصوبات را تصویب می‌کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، مراسم سال‌روز تصویب قانون کار، صبح امروز با حضور کارگران، بازنشستگان، نمایندگان تشکل‌های کارگری استان و تعدادی از مسئولان در تالار شهر الوند برگزار شد.

عزیزالله اسدی در این مراسم گفت: ۹۳ هزار بازنشسته و مستمری‌بگیر در استان داریم که بیشتر آن‌ها در قزوین و البرز بوده و ۶۰ درصد آن‌ها حداقل‌بگیر هستند.

رئیس کانون بازنشستگان استان قزوین ادامه داد: سفره بازنشستگان گسترده است، نمی‌توان در خانه را بست تا عروس و داماد و نوه به میهمانی نیایند. زندگی بازنشستگان با حقوقی که دارند نمی‌چرخد.

وی ادامه داد: ۳۶۰ فقره بیماران صعب‌العلاج و سرطانی در استان داریم که خواستار ارائه تسهیلات مناسب برای آن‌ها هستیم.

وی عنوان کرد: ۱۴ هزار و ۳۰۰ نفر در قزوین در صف دریافت وام ۱۰ و ۲۰ میلیون تومانی قرار دارند.

اسدی اظهار کرد: خواستار این هستیم همسان‌سازی مانند بازنشستگان کشوری و لشگری اجرایی شود، ما شرایط خوبی نداریم، مدیران استان پاک‌دست هستند اما اختیارات آن‌ها محدود است.

وی اضافه کرد: برای راه‌اندازی درمانگاه در دو نقطه استان بارها پیگیری شده و باید شهرداری‌ها همکاری داشته باشند.

رئیس کانون بازنشستگان استان قزوین اظهار کرد: در استان درمان تعطیل است، من سی سال حق بیمه دادم اما مجبور به خرید بیمه تکمیلی هستم، هیچ بیمه‌ای هم حاضر به قرارداد با ما نیست و هنوز قرارداد منعقد نشده، چراکه ۱۰۰ درصد افزایش قیمت مطرح شده است. 

وی بیان کرد: پزشکان اغلب تامین اجتماعی را قبول ندارند و به بخش خصوصی ارجاع می‌دهند، بخش خصوصی هم تامین اجتماعی را قبول ندارد و باید سهم آن را خودم پرداخت کنم و بعد از چند ماه دریافت کنم که منطقی نیست.

وی ادامه داد: مسئولین اگر قبول مسئولیت کردند باید به وظایف خود عمل کنند. اگر مسئولی کار نکند و یا نمایندگان حمایت نداشته باشند، تشکل‌ها باید خودشان وارد عمل شوند.



انتهای پیام/

آگهی
دکمه بازگشت به بالا