شهرستان ها

نمایندگی تعاون روستایی در شهرستان دیلم افتتاح شد

بوشهر- به مناسبت هفته جهاد کشاورزی نمایندگی تعاون روستایی شهرستان دیلم پس از سال‌ها وقفه راه اندازی شد.

به گزارش خبرنگار مهر، مدیر کل تعاون روستایی استان بوشهر عصر شنبه در دیدار با فرماندار دیلم ضمن قدردانی از مساعدت‌های فرمانداری شهرستان دیلم برای افتتاح این نمایندگی، اظهار کرد: بدون شک اصل تعاون و همکاری در فطرت انسان‌ها نهفته است و اولین تعاونی در بدو آفرینش بشر و با تشکیل خانواده برقرار شده است.

عبدالحسین خلعتی ضمن اشاره به وضعیت تعاونی‌های بخش کشاورزی شهرستان دیلم خاطرنشان کرد: هدف از راه‌اندازی نمایندگی تعاون روستایی در شهرستان دیلم اصلاح و احیا تعاونی‌های موجود در شهرستان و برنامه‌ریزی در جهت ایجاد تعاونی‌های تخصصی متناسب با ظرفیت‌های منطقه است.

لزوم همراهی کشاورزان و بخش دولتی برای حل مشکلات این حوزه

فرماندار دیلم ضمن اشاره به ظرفیت‌های بخش کشاورزی و روستایی این شهرستان، اظهار کرد: شهرستان دیلم در زمینه محصولات کشاورزی نظیر گندم دارای ظرفیت‌های بالایی است و باید با مهار آب‌های فصلی که به سمت دریا سرازیر می‌شود و ایجاد گوراب کشاورزی شهرستان به سمت بالقوه هدایت شود.

محمد اسدی افزود در روستاها انگیزه خوبی برای کشاورزی وجود دارد و یکی از راه‌های جلوگیری از مهاجرت معکوس توجه به کشاورزی در روستاها است تا کشاورزان با ایجاد تعاونی‌های مشارکتی در خرید و فروش محصولات خود دچار مشکل نشوند.

فرماندار دیلم با تاکید بر تعامل مناسب ادارات جهاد کشاورزی و تعاون روستایی شهرستان با فرمانداری در جهت توسعه بخش کشاورزی و حل مشکلات و توانمندسازی تشکل‌های روستایی و کشاورزی شهرستان، افزود: برای حل مشکلات بخش کشاورزی باید کشاورزان و بخش دولتی با همراهی و همدلی با هم تلاش کنند.

نمایندگی تعاون روستایی در <a href='https://sayeb.ir/tag/%d8%b4%d9%87%d8%b1%d8%b3%d8%aa%d8%a7%d9%86-%d8%af%db%8c%d9%84%d9%85'>شهرستان دیلم</a> افتتاح شد

اسدی افزود: شهرستان دیلم دارای هفت شرکت تعاونی روستایی و تشکل کشاورزی با بیش از سه هزار نفر عضو و تحت نظارت سازمان تعاون روستایی استان در حال فعالیت در بخش کشاورزی است.

در این مراسم «غلامحسین آقاجری» در حکمی از سوی مدیر تعاون روستایی استان بوشهر به عنوان مسئول این نمایندگی منصوب شد.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا