شهرستان ها

نمره‌دهی به دانش‌آموزان باید عادلانه باشد

اصفهان- وزیر آموزش و پرورش گفت: نمره‌دهی به دانش آموزان باید عادلانه باشد و در همین راستا سال آینده امتحان نهایی پایان ترم هماهنگ در پایه ‌های دهم و یازدهم برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، رضا مراد صحرایی عصر پنجشنبه در نشست صمیمی با نمایندگان تشکل‌های مختلف دانش‌آموزان استان اصفهان، با اشاره به دغدغه آنان در خصوص آزمون سراسری کنکور، اظهار داشت: مصوبه شورای انقلاب فرهنگی این است که سال آینده نمرات پایان ترم پایه دوازدهم ۵۰ درصد در نتیجه کنکور تأثیر قطعی دارد و آزمون‌های پایه دهم و یازدهم نیز هماهنگ است.

وی خاطرنشان کرد: هدف از برگزاری امتحان نهایی هماهنگ در پایه دهم و یازدهم این است که برای عادلانه بودن آزمون‌ها دانش آموزان در سراسر کشور به یک سوال پاسخ دهند زیرا تاکنون به شکل‌های مختلف از دانش آموزان امتحان گرفته می‌شد اما نمره دهی باید عادلانه باشد و از این رو سوالات امتحانی می‌بایست یک شکل باشد.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه تصحیح برگه‌های امتحانات نهایی را دیگر معلمان خود استان تصحیح نمی‌کنند و دوبار توسط معلمان دیگر استان‌ها تصحیح می‌شود، ادامه داد: امسال یکی از نتایج این بود که دانش آموزان همه کشور به طور محسوس توانستند به دانشگاه‌های خوب راه یابند و دیگر کنکور به تنهایی مبنا نیست.

صحرایی افزود: سال آینده نیز تأثیر نمرات نهایی پایه دوازدهم در نتیجه آزمون کنکور ۶۰ درصد خواهد بود و اینگونه کنکور به عنوان عامل اصلی نقش کمتری در ورود به دانشگاه‌ها خواهد داشت.

وی با بیان اینکه کتاب‌های درسی عیناً مبنای طرح سوالات امتحانی است و سوالی خارج از کتاب طرح نمی‌شود، تصریح کرد: کنکور کار بزرگی بود که ۱۰ سال پیش تصویب و به قانون تبدیل شد اما نتوانستند اجرا کنند؛ ما در این دولت اجرا کردیم که این کار بزرگ به برخی ضربه هم زده است.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه گردش مالی کلاس‌های کنکور ۷۰ هزار میلیارد تومان برآورد شده است، افزود: برخی توقع دارند آینده فرزندانمان را به خاطر منافع آنان به خطر بیاندازیم اما ما اجازه نخواهیم داد.

صحرایی در ادامه به برنامه‌های پرورشی اشاره کرد و گفت: یکی از برنامه‌های خوب ما راهیان نور و پیشرفت است که امسال یک میلیون نفر دانش آموز به این اردوها خواهند رفت.

وی با اشاره به اینکه این عدد یک شانزدهم دانش آموزان کشور و حدود هشت درصد جمعیت آنان است، ابراز داشت: در امور پرورشی مشارکت خانواده‌های دانش‌آموزان ضروری است.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه به دنبال راه‌اندازی سامانه‌ای هستیم که دانش آموزان به طور پیوسته معلمان را ارزیابی کنند، افزود: ارزیابی دانش آموزان می‌تواند مبنای تصمیم گیری برای آموزگاران باشد.

تکمیل می‌شود…

آگهی
دکمه بازگشت به بالا