شهرستان ها

نمود خوشنویسی در بیان امیرالمومنین (ع)

تبریز-نایب رئیس انجمن خوشنویسان ایران گفت: تبریز که زادگاه بزرگان عرصه خوشنویسی است و نام هر یک چون ستاره‌ای بر تارک آسمان خوشنویسی ایران می‌درخشد، برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، علی‌اشرف صندوق‌آبادی در آئین افتتاحیه جشنواره ملی خوشنویسی غدیر گفت: این جشنواره از چند جهت حائز اهمیت است؛ یکی اینکه در تبریز که زادگاه بزرگان عرصه خوشنویسی است و نام هر یک چون ستاره‌ای بر تارک آسمان خوشنویسی ایران می‌درخشد، برگزار می‌شود.

وی افزود: از سوی دیگر خوشنویسی هنری است که فرهنگ علوی و الگوهای ماندگار معرفتی به واسطه این هنر فاخر معرفی می‌شود که بر اهمیت برگزاری این جشنواره صحه می‌گذارد.

وی گفت: اهمیت هنر خوشنویسی در بیان امیرالمومنین حضرت علی (ع) نمودهای بسیاری داشته و آن حضرت نگاهی بسیار دقیق و عمیق به اشیا و پدیده‌ها و به طور کلی جهان هستی داشته‌اند که برگرفته از جهان بینی کامل اسلامی ایشان است و خط را زبان دست و مایه بهجت، روشنی و آرامش درونی عنوان کرده‌اند.

نایب رئیس انجمن خوشنویسان ایران تاکید کرد: هنر خوشنویسی در عین اینکه ضمیر و باطن هنرمند خوشنویس را صفا و جلا می‌دهد این صفا را به مخاطب و بیننده‌ِ اثر نیز منتقل می‌کند.

وی گفت: هنر، زیبایی را منتشر و ماندگار می‌کند و دلی که مفتون زیبایی شود به گرد زشتی‌ها نمی‌گردد، ما همواره نیاز به زیبایی و بهجت درونی داریم و چه کلامی بهتر و زیباتر از نام و سیره امیرالمومنین که با هنر خوشنویسی آراسته شود.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا