شهرستان ها

نوسازی مدارس ساخت «مدرسه دارالفنون» در اردبیل را سرعت ببخشد

اردبیل- نماینده مردم اردبیل، نیر،‌ نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی گفت: نوسازی مدارس و آموزش و پرورش استان اردبیل باید به پروژه ساخت دارالفنون دخترانه و پسرانه در اردبیل سرعت بدهند.

به گزارش خبرنگار مهر، علی نیکزاد عصر پنجشنبه در جریان بازدید از روند احداث مجتمع دارالفنون در اردبیل اظهار کرد: با گذشت ۲ ماه از آغاز عملیات اجرایی این پروژه، روند مطلوبی را شاهد نیستیم و شایسته است هر چه سریع‌تر عملیات اجرایی مجتمع دارالفنون اردبیل سرعت بیشتری بگیرد.

وی از تأمین ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار از سوی بانک عامل برای اجرای این پروژه خبر داد و تصریح کرد: قدردانی ما از مسئولان شهر اردبیل است که زمین و سایر زیرساخت‌ها را برای احداث مجتمع دارالفنون در اختیار این مجموعه قرار دادند و ما شاهد تجهیز کارگاه و مهیا بودن عملیات اجرایی هستیم.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی به تغییر الگوی ساخت این پروژه از طراحی اسکلت فلزی به بتن آرماتور خبر داد و گفت: هر چند بهانه پیمانکار سردی هوا است ولی انتظار می‌رود از اسفندماه با بهبود شرایط جوی این پروژه سرعت بیشتری گرفته و در موعد مقرر تکمیل و به بهره‌برداری برسد.

نیکزاد افزود: در دیدارهای متعددی که با مدیرعامل بانک عامل و وزیر آموزش و پرورش داشتیم، مشکلی در تأمین منابع وجود ندارد و آمادگی کامل برای اجرا و تکمیل این پروژه وجود دارد و انتظار می‌رود هر چه سریع‌تر و در موعد مقرر مجتمع دخترانه و پسرانه دارالفنون در اردبیل آماده بهره‌برداری شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: در کنار بازدید از این پروژه، در بازدیدی که از سایر پروژه‌های آموزشی داشتیم، مقرر شد تا با تأمین اعتبار از سوی نوسازی مدارس و خیرین این پروژه‌ها در قواره استانی و ملی با تأمین اعتبار مورد پیگیری قرار گرفته تا شاهد تکمیل طرح‌های آموزشی در سال تحصیلی آینده باشیم.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: از ردیف‌های ملی سعی خواهد شد برای تکمیل این پروژه‌ها منابع مورد نظر در بودجه سال آینده پیش‌بینی شود که قطعاً در کمیسیون تلفیق و صحن علنی مجلس همکاران ما تلاششان بر تأمین اعتبار مناسب برای این پروژه‌ها است.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا