شهرستان ها

نوسازی ۱۰ هزار دستگاه تاکسی در کشور/ تامین تسهیلات خرید ۴ هزار اتوبوس برای شهرداری ها

رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها گفت: ۱۴ هزار و ۵۰۰ اتوبوس و تاکسی تا پایان سال جاری از طریق اعطای تسهیلات برای شهرداری های سراسر کشور تامین می‌شود.

رئیس سازمان شهرداری‌های کشور در مشهد خبر داد؛


به گزارش ایلنا از مشهد، مهدی سلیمی روز شنبه در همایش ویژه روز ملی حمل و نقل در مشهد افزود: چهار هزار و ۵۰۰ دستگاه اتوبوس برای ناوگان حمل ونقل درون شهری و ۱۰ هزار دستگاه تاکسی تامین می شود که برای تامین اتوبوسها قرارداد لازم با ایران خودرو دیزل و عقاب افشان منعقد شده که بخشی از آنها تحویل و بقیه در حال تولید است.

وی بیان کرد: نوسازی ۱۰ هزار دستگاه تاکسی با اعطای تسهیلات در سال جاری نیز روی خواهد داد و بخشی از ناوگان تاکسیرانی کشور نوسازی می‌شود.

معاون وزیر کشور اضافه کرد: تصور زندگی بدون ناوگان حمل و نقل عمومی غیرممکن است و تا زمانی که کار این مجموعه دچار مشکل نشود به اهمیت آن پی نمی بریم.

سلیمی خاطر نشان کرد: اکنون باید ۳۰ هزار دستگاه اتوبوس درون شهری در حال خدمت می بودند اما نه تنها این رقم محقق نشد، بلکه تعداد ۲۲ هزار دستگاه اتوبوس سابق نیز کاهش یافته و اکنون فقط ۱۶ هزار دستگاه اتوبوس در شهرها خدمت رسانی می‌کنند.

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور نیز گفت: از سال ۱۳۹۰ اتوبوسی به ناوگان حمل و نقل عمومی افزوده نشده بود و از سال ۹۵ نیز با وجود ابلاغ های قانونی تعهدات بودجه ای به شهرداری کلانشهرها محقق نشده است.

مسعود نصرتی افزود: از سال ۱۴۰۰ نگاه ویژه ای به خرید و تامین ون و اتوبوس برای شهرها و کلانشهرها در کشور معطوف شده است.

به گفته وی، اولین قرارداد برای تامین ۵۵ دستگاه واگن قطار شهری برای شهر قم منعقد شده است.


انتهای پیام/

منبع خبرگزاری ایلنا

آگهی
دکمه بازگشت به بالا