شهرستان ها

نکات مهم در هنگام خرید باتری خودرو

باتری خودرو یکی از نادیده گرفته ترین اجزا خودرو است که اکثر صاحبان خودرو آن را می پذیرند. در واقع باتری خودرو دلیل اصلی عملکرد روان و تجربه رانندگی بدون دردسر است. هر باتری خودرو دارای مدت زمان عمر محدودی است، اما سرویس و نگهداری به موقع می تواند به حفظ طول عمر کمک کند.


به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، اگر باتری کاملاً فرسوده، آسیب دیده یا خود به خود قادر به شارژ مجدد نیست، وقت آن است که باتری خودرو را با یک مارک جدید تعویض کنید. انواع و اقسام باتری خودرو در بازار موجود است. اما قبل از انتخاب باطری ماشین مناسب، نکات مهمی وجود دارد که باید در نظر بگیرید . برای به دست آوردن بینش و درک بیشتر از موارد مهم، به نکات زیر دقت کنید:

درست مانند اندازه های ماشین در اندازه های کوچک، متوسط ​​و بزرگ، باتری های ماشین نیز در اندازه های مختلف هستند. به طور عمده به اندازه های گروهی تقسیم می شود که ارتفاع، عرض و طول باتری را نشان می دهد. اندازه و گروه دقیق باتری سوزوکی شما را می توان از دفترچه راهنمای خودرو که باید در زمان ساخت دریافت کرده باشید، شناسایی کرد. اگر نتوانستید دفترچه راهنما را پیدا کنید، باید با مکانیک خودرو یا ایستگاه تعمیر باتری خودرو حرفه ای خود مشورت کنید. باتری ماشینی که انتخاب می‌کنید باید کاملاً متناسب با سینی باتری ماشین شما باشد تا از هر نوع شل شدن، آسیب یا ریختن مایع باتری جلوگیری کند.

انبار باتری ماشین

باتری‌های خودرویی که یک یا دو سال قبل تولید می‌شوند، در مقایسه با باتری‌های جدید، قدرت پشتیبان کمتری دارند. اگر موجودی باتری های ماشین قدیمی را در هر خروجی پیدا کردید، آنها را انتخاب نکنید. بهترین و جدیدترین موجودی باتری خودرو را انتخاب کنید تا حداکثر بازدهی را داشته باشید.

ظرفیت باتری

اگر می خواهید از باتری 50 آمپر سوزوکی با حداکثر توان استفاده کنید، باید باتری ماشینی را انتخاب کنید که حداکثر ظرفیت را داشته باشد. توان باتری با ظرفیت اندازه گیری می شود و باتری هایی با حداکثر ظرفیت برای مدت زمان طولانی تری کار می کنند.

 باتری‌های خودرو با حداکثر ظرفیت توان مشکلی در کاهش شارژ ندارند زیرا می‌توانند سریع‌تر شارژ شوند و خروجی بیشتری داشته باشند. اگر به نتایج طولانی مدت از باتری ماشین نیاز دارید، آن را با ظرفیت بالا انتخاب می کنید. هزینه باتری های با ظرفیت بالا در سطح بالاتری قرار دارد اما ارزش خرج کردن را دارد.

ظرفیت ذخیره سازی باتری

ظرفیت ذخیره سازی باتری خودرو در گروه آن متفاوت است. هر خودرو نیاز به انرژی خاصی دارد و بر این اساس باتری خودرو باید انتخاب شود. بر اساس نوع باتری پیشنهادی سازنده خودرو، ظرفیت ذخیره سازی باتری مشخص می شود. تمام ظرفیت ذخیره سازی باتری خودرو بر حسب آمپر ساعت اندازه گیری می شود. Ah بالاتر به این معنی است که باتری 60 آمپر سوزوکی ظرفیت ذخیره سازی بالاتری دارد و می تواند مدت بیشتری دوام بیاورد.

موقعیت پایانه های باتری

ممکن است به دقت متوجه نشده باشید، اما موقعیت قطب مثبت در باتری خودرو نقش مهمی ایفا می کند زیرا تماس نزدیک با بدنه فلزی یا سایر ترمینال های سیم کشی می تواند منجر به اتصال کوتاه شود که به وسایل الکترونیکی مختلف خودرو آسیب می رساند. بنابراین مهم است که طرف قطب مثبت باتری خودرو را بسته به نوع خودروی خود بررسی کنید.

ظرفیت CCA

CCA باتری در واقع میزان انرژی مورد نیاز برای باتری را مشخص می کند. برای مثال Cranking Amp مقدار انرژی مورد نیاز برای راه‌اندازی یک وسیله نقلیه در 32 فارنهایت و CCA به مقدار انرژی مورد نیاز برای راه‌اندازی در هوای سرد (0 درجه) اشاره دارد. اگر از وسیله نقلیه در منطقه سرد استفاده می کنید، باید باتری با CCA را انتخاب کنید.به طور عمده دو نوع باتری وجود دارد، یکی که نیاز به تعمیر و نگهداری منظم دارد در حالی که دومی به یکی نیاز ندارد.

 باتری 70 آمپر سوزوکی که نیاز به تعمیر و نگهداری دارد باید هر 6 ماه یکبار سرویس شود و گاهی اوقات می تواند به عنوان یک بدهی تبدیل شود زیرا بدون تعمیر و نگهداری در نهایت باید آن را تعویض کنید. چیزی که نیازی به نگهداری ندارد از الکترولیت مایع مهر و موم شده تشکیل شده است که توسط آن تا پایان عمر نیازی به نگهداری منظم ندارد.

اندازه باتری ماشین چقدر است؟

اندازه باتری خودرو به ابعاد فیزیکی باتری اشاره دارد. در حالی که این ساده به نظر می رسد، مهم است که به یاد داشته باشید که اندازه لزوماً به معنای چیزی بیش از ارتفاع، طول و عرض نیست. برای مثال، یک باتری بزرگتر، به طور خودکار از یک باتری کوچکتر قدرتمندتر نیست. دقیقاً همانطور که یک کفش کوهنوردی چرمی کوچک می تواند قوی تر از یک صندل بزرگ باشد، عوامل دیگری نیز دخیل هستند.

اندازه های گروه توسط شورای بین المللی باتری استاندارد شده است، که ابعاد هر باتری را هم در اینچ و هم در میلی متر ارائه می دهد. اعداد گروه معمولاً دو رقمی هستند و ممکن است با یک حرف دنبال شوند. به عنوان مثال، D26 یک اندازه باتری رایج است که برای بسیاری از خودروهای هیوندا، تویوتا، نیسان و … مناسب است.

اگر باتری 74 آمپر سوزوکی قدیمی برای خودروی خود دارید، باید اندازه گروه روی آن ذکر شده باشد. همچنین می توانید با بررسی دفترچه راهنمای سرویس خود یا جستجوی اطلاعات در اینترنت آن را جستجو کنید. هنگامی که اندازه گروه را به دست آوردید، می توانید به جزئیات دیگر بروید.

چه اطلاعات دیگری در مورد باتری خود باید بدانید؟

علاوه بر اندازه، خودروی شما از باتری با نوع ترمینال خاص، پیکربندی ترمینال، سیستم نصب، قطبیت، تعداد آمپرهای میل لنگ و تعداد آمپرهای میل لنگ سرد استفاده می کند. شما به راحتی می توانید دو سدان داشته باشید که از باتری های کاملاً متفاوتی استفاده می کنند، حتی اگر سبک خودروها نسبتاً یکسان باشد.

 CCA مناسب به ویژه، برای عملکرد باتری شما حیاتی هستند. هوای سرد فشار بیشتری هم به وسیله نقلیه و هم به باتری شما وارد می کند. حداقل آمپر برای روشن شدن ماشین شما لازم است و CCA باتری شما باید این عدد را برآورده کند یا از آن فراتر رود.

اندازه گیری قدرت باتری

سه معیار سنتی از توان باتری درست روی برچسب ذکر شده است.

آمپرهای (CA)- تعداد آمپرهایی را نشان می دهد که یک باتری کاملاً شارژ شده جدید می تواند به طور مداوم در دمای 32 درجه فارنهایت به مدت 30 ثانیه در حالی که ولتاژ حداقل 7.2 ولت را حفظ کند، ارائه دهد.

آمپرهای (CCA) – به میزان قدرتی که باتری می تواند در حالت “سرد” تولید کند، به ویژه هنگام راه اندازی موتور اشاره دارد. این توانایی باتری را می سنجد که از حالتی که اصلاً استفاده نمی شود به تأمین سریع انرژی زیاد می رسد. وسایل نقلیه مدرن خیلی سریع شروع به کار می کنند، بنابراین آمپرهای میل لنگ سرد در خودروهای مدل بعدی اهمیت چندانی ندارند.

ظرفیت ذخیره (RC) – تعداد دقیقه هایی را نشان می دهد که یک باتری 100 آمپر سوزوکی در دمای 80 درجه فارنهایت می تواند در 25 آمپر تخلیه شود و حداقل 10.5 ولت را برای باتری 12 ولت حفظ کند.


پایان رپرتاژ آگهی

آگهی
دکمه بازگشت به بالا