شهرستان ها

نگاه های بسته در مورد سرمایه گذاری را کنار بگذاریم

بیرجند- استاندار خراسان جنوبی گفت: باید نگاه های غلط و بسته در رابطه با سرمایه گذاران و سرمایه گذاری را کنار بگذاریم تا شاهد رونق اقتصادی در خراسان جنوبی باشیم.

به گزارش خبرنگار مهر، جواد قناعت صبح پنجشنبه در جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی خراسان جنوبی که در اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بیرجند برگزار شد، گفت: باید با استفاده از فرصت نمایشگاه‌های بین المللی و ملی ظرفیت‌های بی بدیل خراسان جنوبی را معرفی کنیم.

استاندار خراسان جنوبی گفت: حضور در نمایشگاه‌های ملی و بین المللی علاوه بر معرفی ظرفیت‌ها و توانمندی‌های استان باعث جذب سرمایه گذاران شده و روند سرمایه گذاری را رونق می بخشد.

قناعت افزود: باید نگاه‌های غلط و بسته را در رابطه با سرمایه گذاران و سرمایه گذاری کنار بگذاریم تا شاهد رونق اقتصادی در خراسان جنوبی باشیم.

وی در رابطه با مسائل مالی حضور در نمایشگاه‌ها بیان‌کرد: برای تأمین مالی حضور در نمایشگاه بین المللی معدن و صنایع معدنی که آبان ماه در تهران برگزار می‌شود، جلسه‌ای با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری، مدیران دستگاه‌های متولی و بخش خصوصی برگزار و تصمیمات قطعی در این رابطه گرفته شود.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اینکه در زمینه حمایت از سرمایه گذاری اولویت ما حمایت از سرمایه‌گذاران بومی است، یادآور شد: البته هر سرمایه گذاری که بخواهد در خراسان جنوبی سرمایه گذاری کند از او حمایت لازم را خواهیم داشت.

وی گفت: براساس مصوبات شورای اداری و شورای برنامه‌ریزی و توسعه خراسان جنوبی شرکت‌های معدنی بزرگ ملزم به انتقال حساب‌های بانکی خود به داخل استان هستند.

قناعت افزود: در این زمینه باید کارگروهی متشکل از بخش‌های دولتی، خصوصی و نظارتی درخصوص راهکارهای تسریع در روند تحقق این مصوبه با اعمال مشوق‌ها تشکیل شود.

استاندار خراسان جنوبی یادآور شد: مصوبات شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی نباید روی کاغذ بماند.

قناعت گفت: سازمان صمت و اداره کل منابع طبیعی خراسان جنوبی یک ماه فرصت دارند تا با همکاری و هم فکری با بخش خصوصی در رابطه با چگونگی آزادسازی مناطق معدنی بلوکه شده در استان تصمیم گیری لازم را داشته باشند.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا