شهرستان ها

نگرانی‌های جدی در خصوص تغییر اقلیم وجود دارد

البرز- معاون باغبانی وزیر جهاد کشاورزی گفت: نگرانی‌های جدی در خصوص تغییر اقلیم وجود دارد از سوی دیگر در شرایط کم آبی، آب را می‌توان مهمترین نهاده در تولید محصولات زراعی و باغی است.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد مهدی برومندی در مراسم تودیع و معارفه رئیس مؤسسه تحقیقات علوم باغبانی کشور مستقر در کرج اظهار کرد: نگرانی‌های جدی در خصوص تغییر اقلیم وجود دارد.

وی افزود: از سوی دیگر در شرایط کم آبی، آب را می‌توان به عنوان مهمترین نهاده در تولید محصولات زراعی و باغی می‌توان دانست.

معاون باغبانی وزیر جهاد کشاورزی گفت: با اشاره به اجرای اقداماتی در راستای تولیدات مقرون به صرفه اظهار داشت: با توجه به مشکل کم آبی نیاز است که محصولات باغی نسبتاً مقرون به صرفه و سودآور باشد.

برومندی ادامه داد: در این بین نیاز است که از استانداردهای علمی برای تولید محصولات باغی بهره مند شویم که این مهم با وجود محققین و دانشمندان باغبانی دور از انتظار نیست.

در ادامه این مراسم از زحمات حاجی وند رئیس سابقه مؤسسه تقدیر و مهدی طاهری به عنوان رئیس جدید مؤسسه تحقیقات علوم باغبانی کشور معرفی شد.

مؤسسه تحقیقات علوم باغبانی به عنوان مهمترین متولی تحقیقات باغبانی، امر پژوهش در زمینه محصولات مختلفی مانند میوه‌های معتدله و سردسیری، مرکبات و میوه‌های نیمه گرمسیری، خرما و میوه‌های گرمسیری، پسته، سبزی و صیفی، چای و گل و گیاهان زینتی را در اقلیم‌های مختلف کشور برعهده دارد.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا