شهرستان ها

نیروهای داوطلبی هلال احمر افزایش می‌یابند

اردبیل- رئیس جمعیت هلال احمر گفت: تعداد نیروهای داوطلب جمعیت هلال احمر در سطح کشور افزایش می‌یابد تا سرعت خدمت‌رسانی را در حوزه‌های مختلف شاهد باشیم.

به گزارش خبرنگار مهر، پیرحسین کولیوند ظهر جمعه در جمع خبرنگاران در اردبیل اظهار کرد: دولت باید مجوز استخدام نیرو را برای جمعیت هلال احمر صادر کند تا ما شاهد برگزاری آزمون و جذب نیرو باشیم.

وی نحوه به کارگیری همکاران داوطلب را در جمعیت هلال احمر یادآور شد و تصریح کرد: این کار به صورت معمول انجام می‌شود و ما یک سری کارهای حاکمیتی را نیز انجام می‌دهیم و درخواستمان را از طریق امور استخدامی و سازمان برنامه و بودجه پیگیری می‌کنیم.

رئیس جمعیت هلال احمر کشور گفت: برای جذب ۴۸۰ نفر نیرو مجوز اولیه را از سازمان امور استخدامی دریافت کردیم ولی سازمان برنامه و بودجه در تأمین منابع با مشکلاتی روبه‌رو است که قطعاً با صدور این مجوز امکان جذب نیروهای داوطلب و امدادی وجود خواهد داشت.

کولیوند افزود: ما کار بر زمین مانده و معطلی را نداریم بلکه با تمام توان سعی می‌کنیم کارها را به پیش برده و در انجام مأموریت‌ها و مسئولیت محوله به تعهداتمان عمل کنیم.

وی در مورد وضعیت بودجه‌ای جمعیت هلال احمر در سال آینده نیز خاطرنشان کرد: بودجه سال آینده به نحوی پیشنهاد شده تا با تصویب نهایی در مجلس امکان جبران برخی عقب‌ماندگی‌ها در سال آینده فراهم بیاید.

کولیوند در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: خرید تجهیزات، آمبولانس، خودروی نجات، اقلام حفاظتی، به روزرسانی برخی دیگر از تجهیزات و همچنین توسعه بالگرد و افزایش پایگاه‌های امداد و نجات پیش‌بینی شده و شارژ انبارها نیز با اولویت مناطق آسیب‌پذیر جز برنامه‌ریزی‌های اصلی است.

وی همراهی نمایندگان مجلس را در تصویب این لایحه و مصوب کردن کارها یادآور شد و بیان کرد: در سال‌جاری نیز با تأمین اعتبار مورد نیاز، فعالیت‌های خوبی را شاهد بودیم تا بخشی از عقب‌ماندگی‌ها جبران شود.

کولیوند رویکرد جمعیت هلال احمر را افزایش نیروهای داوطلبی عنوان کرد و ادامه داد: باید از ظرفیت دانشگاه‌ها، مدارس، جامعه مهندسان، رانندگان، طلاب، نیروهای نظامی و… استفاده کنیم تا تعداد داوطلبان جمعیت هلال احمر افزایش پیدا کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: روحیه ایثار و گذشت را باید در جامعه تقویت کرد چرا که در مکتب اسلام و آئین الهی به این موضوعات تاکید شده تا ما بتوانیم اهداف تعریف شده را در این بخش محقق کنیم.

رئیس جمعیت هلال احمر کشور ضرورت آموزش نیروها را یادآور شد و تصریح کرد: در ۲ سال پیش رو در کنار شناسایی نیروها و آموزش آنها، سعی ما بر این است تا فعالیت‌ها مناسب و مثبتی را شاهد باشیم.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا