شهرستان ها

نیم میلیون نفر از جاذبه‌های گردشگری گلستان بازدید کردند

گرگان- مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی گلستان گفت: از ۱۶ اسفند ماه تا کنون بیش از نیم میلیون نفر از جاذبه‌های تاریخی فرهنگی و توریستی استان بازدید کردند.

به گزارش خبرنگار مهر محمدجواد ساوری عصر یکشنبه در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: بر اساس آمارهای گردآوری شده، از ۱۶ تا ۲۷ اسفندماه، ۵۰۹ هزار و ۲۲۷ بازدید از جاذبه‌های گلستان ثبت شد.

مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی گلستان افزود: تعداد ۳۳۲ هزار و ۵۰۴ مورد این بازدیدها از جاذبه‌های طبیعی و ۶۰ هزار و ۷۶۱ بازدید از زیرساخت‌های گردشگری استان به ثبت رسید.

وی ادامه داد: ۵۹ هزار و ۱۹ نفر از بناهای تاریخی، ۱۵ هزار و ۴۵۴ نفر از اماکن تفریحی و هفت هزار و ۱۸۶ نفر از مراکز صنایع‌دستی استان بازدید کردند.

به گفته ساوری طی این مدت ۳۱ هزار و ۸۵۴ نفر از اماکن مذهبی گلستان بازدید کردند و سهم موزه‌های استان از بازدیدهای مسافران نوروزی هم دو هزار و ۲۷۹ بازدید بود.

گفتنی است، گلستان یکی از استان‌های شمالی و گردشگری ایران بوده که در کنار دریای خزر، کشور ترکمنستان، استان‌های خراسان شمالی، سمنان و دامنه‌های شرقی البرز و مازندران واقع شده و در ایام سال میزبان مسافرانی است که برای اقامت یا ادامه سفر این استان و مسیرهای آن را انتخاب می‌کنند.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا