شهرستان ها

هرگونه نقل و انتقال زمین در شهرک‌ها و نواحی صنعتی ممنوع است

asdasd


مدیرعامل شرکت شرکت‌های صنعتی فارس گفت: هرگونه نقل و انتقال زمین در شهرک‌ها و نواحی صنعتی ممنوع است.

به گزارش ایلنا، سیدمسعود عظیمی در نشست هم‌اندیشی فعالان اقتصادی شهرک صنعتی شیراز با مدیرکل ثبت شرکت‌ها و مؤسسات غیرتجاری سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، افزود:  اقدام برخی  از بنگاه‌های‌ معاملات املاک که با واسطه‌گری نسبت به خرید و فروش اراضی صنعتی در قالب وکالت و بدون طی تشریفات اداری اقدام می‌کنند، تخلف است.

وی با اشاره به اهمیت تثبیت مالکیت و صدور اسناد اراضی و املاک شهرک‌های صنعتی و لزوم  فراهم کردن زمینه لازم برای استفاده صنعتگران از مزایای اسناد رسمی گفت: واحدهای صنعتی مستقر در شهرک‌های صنعتی جهت انجام معاملات رسمی، جذب سرمایه‌گذاری و شرکای اقتصادی و دریافت تسهیلات بانکی و ارزی از طریق ترهین محل اجرای طرح و وثیقه قرار دادن سند مالکیت، نیاز مبرم به سند تفکیکی مالکیت دارند که تسهیل در صدور اسناد سبب  سرعت بخشیدن به رشد اقتصادی و رونق تولید می‌شود.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس افزود: تاکنون با همکاری اداره‌کل ثبت اسناد و املاک سند ثبتی ۶۱ شهرک و ناحیه صنعتی و نیز اسناد تفکیکی ۶۰۱۶ هکتار از اراضی شهرک‌های صنعتی صادر شده است.

وی با بیان اینکه هرگونه نقل و انتقال زمین در شهرک‌ها و نواحی صنعتی ممنوع است، گفت: انتقال اسناد واحدهای صنعتی دارای گواهی پایان‌کار بر اساس مفاد دفترچه قرارداد باید با هماهنگی شرکت شهرک‌های صنعتی انجام شود.

عظیمی اظهار کرد: اقدام برخی  از بنگاه‌های‌ معاملات املاک که با واسطه‌گری نسبت به خرید و فروش اراضی صنعتی در قالب وکالت و بدون طی تشریفات اداری اقدام می‌کنند، تخلف است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه ثبت شرکت نقش بسیار مهمی در تحقق اهداف اقتصادی و ایجاد فرصت‌های شغلی دارد، گفت: تشکیل شرکت‌های جدید و ثبت شرکت‌ها در یک جامعه، محرک رشد اقتصادی است و ارزش افزوده را افزایش می‌دهد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس افزود: با ثبت شرکت‌ها، امکانات و منابع مالی بیشتری در اختیار کسب و کارها قرار می‌گیرد و آن‌ها می‌توانند به بهبود فرآیندهای تولیدی و توسعه فناوری بپردازند.

وی با بیان این که در حال حاضر  ۷ هزار و ۶۵۰ قرارداد در شهرک‌های صنعتی استان با سرمایه‌گذاران و کارآفرینان منعقد شده است، گفت: از این تعداد یک هزار و ۳۲۰ قرارداد مربوط به شرکت‌هاست که شناخت کلی از نظام حقوقی حاکم بر شرکت‌ها برای استقرار انضباط اقتصادی به‌عنوان پیش‌نیاز توسعه تجارت، ضرورتی اجتناب‌ناپذیر است.

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس بیان کرد: در راستای اجرای قانون نحوه واگذاری مالکیت و اداره امور شهرک‌های صنعتی  مصوب مجلس شورای اسلامی و با هدف کاهش تصدی‌گری دولت، راهبری  ۲۰ شهرک صنعتی استان در قالب تشکیل شرکت های خدماتی به صنعتگران واگذار شده است.

عظیمی تأکید کرد: تعامل و همکاری ادارات ثبت اسناد و املاک به منظور رفع مسائل ثبتی شرکت‌های خدماتی ضروری و مهم است که در این جلسه مقرر شد موانع رفع شود.

مراحل ثبت شرکت کوتاه‌تر می‌شود

 مدیرکل ثبت شرکت‌ها و مؤسسات غیرتجاری سازمان ثبت اسناد و املاک کشور نیز در این نشست با اشاره به هوشمندسازی ۵ فرایند ثبت شرکت، حذف پست از فرایند ثبت شرکت‌ها طی سال آتی را از دیگر برنامه‌های در دست اقدام این سازمان عنوان کرد.

ابوالفضل نصیری گفت: در سفر به ۱۳ استان با هدف رفع مشکلات فعالان اقتصادی بسیاری از مسائل و مشکلات فعالان اقتصادی در نشست‌های هم‌اندیشی بررسی شده و راهکارهای مناسبی جهت آن‌ها ارائه شده است.

وی با اشاره به سرعت عمل‌های ایجاد شده در فرایندهای ثبت شرکت‌ها نظیر پاسخگویی به ثبت تأسیس و تغییرات، این امر را ماحصل حرکت تحولی سازمان ثبت و حمایت این سازمان از رشد تولید و اشتغال و برنامه‌های اقتصادی و عمرانی دانست.

مدیرکل ثبت شرکت‌ها و مؤسسات غیرتجاری سازمان ثبت اسناد و املاک کشور افزود: در راستای تحقق شعار سال و توجه ویژه رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی) در حمایت از تولید شاهد الکترونیکی کردن و هوشمندسازی ۵ فرایند ثبت شرکت هستیم.

نصیری، حذف پست از فرایند ثبت شرکت‌ها طی سال آتی را از دیگر برنامه‌های در دست اقدام سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با هدف جلوگیری از تضییع وقت و انرژی متقاضیان عنوان کرد.

الزامات قانونی  باید به سمت تسهیل امور باشد

همچنین در این نشست مدیرکل ثبت اسناد و املاک فارس با اشاره به ثبت بالغ بر ۱۰۴ هزار شرکت و مؤسسه در این استان و نقش قابل توجه این شرکت‌ها و مؤسسات در حوزه تولید گفت: با توجه به فرمایشات رهبر معظم انقلاب (مد ظله العالی) در مقوله صنعت، اقتصاد و تولید، چنانچه مشکلات موجود در این حوزه مرتفع نشود، شاهد اقتصاد پویا نخواهیم بود.

غلامرضا کیانی ادامه داد: خوشبختانه در حوزه ثبت شرکت‌های اداره کل، تأسیس شرکت پس از انجام فرایندها ظرف یک روز صورت می‌گیرد که این امر کمک شایانی به شرکت‌ها در انجام امور مربوطه خواهد بود.

وی اظهار کرد: در خصوص الزامات قانونی و مقوله قانونگذاری باید موضوع به سمت تسهیل امور باشد و نکته دیگر اینکه برخی از مقررات، خود مشکل‌ساز است، لذا باید اقدامات لازم در خصوص رفع موانع تولید فراهم شود.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک فارس افزود: با احتساب این نشست تاکنون ۳ جلسه با فعالان اقتصادی برگزار شده است و امیدواریم بتوانیم با بهره‌گیری از هم‌فکری صاحب‌نظران گام‌های مؤثری در رفع موانع تولید و کمک به شکوفایی اقتصادی کشور برداریم.



انتهای پیام/

آگهی
دکمه بازگشت به بالا