شهرستان ها

هزار و ۵۶۵ پایگاه جمع آوری فطریه در خراسان جنوبی برپا می شود

بیرجند-مدیرکل کمیته امداد خراسان جنوبی گفت: یک هزار و ۵۶۵ پایگاه ثابت و سیار در استان برای جمع آوری فطریه مردم مؤمن خراسان جنوبی برپا می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد عرب صبح پنج شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه جمع‌آوری زکات فطره تحت نظارت شورای زکات با با محوریت این نهاد انجام می‌شود، اظهار کرد: امسال یک هزار و ۵۶۵ پایگاه ثابت و سیار در مساجد، معابر، و میادین پیش بینی شده است که در روز عید فطر آماده دریافت زکات فطریه و کفاره مؤمنان و روزه داران است.

مدیرکل کمیته امداد امام (ره) خراسان جنوبی اظهار کرد: تمام صندوق‌هایی که مجوز اخذ زکات فطریه را دارند باید نشان و شماره سریال مخصوص بر روی آن‌ها نصب شده باشد و در معرض دید مردم قرار گیرد.

عرب افزود: نمازگزاران می‌توانند علاوه بر مراجعه حضوری با استفاده از شیوه‌های نوین و الکترونیکی برای پرداخت غیرحضوری زکات فطره اقدام کنند.

وی ادامه داد: مردم مؤمن خراسان جنوبی می‌توانند از طریق شماره گیری کد دستوری #۵*۰۵۶*۸۸۷۷*، استفاده از سامانه نیکوکاری با شماره گیری ۰۹۶۸۸۷۷، استفاده از اپلیکیشن بله با استفاده از بازوی(بات)، استفاده از دستگاه‌های خود پرداز(ATM) و مراجعه به سایت کمیته امداد امام خمینی(ره) به آدرس www.emdad.ir و پایگاه‌های کمیته امداد و مراکز نیکوکاری وابسته به این نهاد در سطح استان جهت کمک به نیازمندان اقدام کنند.

عرب با بیان اینکه فطریه جمع‌آوری شده امسال نیز با رعایت مسائل شرعی بین نیازمندان توزیع می‌شود، یادآور شد: مردم مطمئن باشند فطریه و وجوهات آن‌ها در اسرع وقت با اولویت همان روز عید فطر به حساب نیازمندان و خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد واریز می‌شود.

گفتنی است سال گذشته مردم نیکوکار استان حدود ۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان کفاره و زکوات پرداخت کردند.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا