شهرستان ها

هزینه‌کرد بیش از ۷.۵ میلیارد تومان برای پروژه‌های عشایری

بیرجند_ مدیرکل امور عشایری خراسان‌جنوبی از افتتاح ۱۴ پروژه حوزه عشایری استان طی هفته جهاد کشاورزی خبر داد و گفت: اعتبار هزینه شده برای این پروژه ها ۷ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان است.

ابراهیم ابراهیمی، مدیرکل امور عشایری خراسان‌جنوبی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهارکرد: در حوزه عشایری سه نوع خدمات وجود دارد.

وی ادامه داد: این خدمات شامل خدماتی که به طور مستقیم از سوی ادارات امور عشایری شهرستان‌ها و با مدیریت روستایی امور عشایری اداره کل انجام می‌شود، خدماتی که از سوی سایر دستگاه‌های اجرایی انجام و یک سری از خدمات از سوی تشکل‌های عشایری استان ارائه می‌شود.

ارائه خدمات به عشایر در راستای سه سرفصل اعتباری

مدیرکل امور عشایری خراسان جنوبی افزود: همچنین ارائه خدمات امور عشایری در راستای سه سرفصل اعتباری استانی، ملی و ارزش افزوده انجام می‌گیرد.

ابراهیمی یادآور شد: براساس آئین نامه ساماندهی مصوبه هیأت وزیران که به استناد آن کلیه دستگاه‌های اجرایی برابر سهم جمعیت عشایری نسبت به ارائه خدمات زیرساختی آب، برق، گاز، آموزش و سایر امور موظف هستند.

وی بیان کرد: نظارت بر ارائه این خدمات در قالب یک شورا تحت عنوان شورای عشایری به ریاست استاندار در استان و در شهرستان‌ها به ریاست فرمانداران رصد و دبیر این شورا ادارات امور عشایری هستند.

اعتبارات تملک و دارایی در حوزه عشایر صرفاً برای ارائه خدمات به عشایر کوچنده

مدیرکل امور عشایری خراسان‌جنوبی گفت: خوشبختانه همدلی و همراهی خوبی در ارائه خدمات به عشایر استان توسط دیگر دستگاه‌ها در استان وجود دارد.

ابراهیمی با اشاره به اینکه اعتبارات تملک استانی ویژه عشایر صرفاً برای ارائه خدمات به عشایر کوچنده در قالب آبرسانی سیار، مرمت ایل راه‌ها و مرمت چشمه سارها، قنوات و چاه‌های مالداری هزینه می‌شود، تصریح کرد: در کنار این اعتبارات فعالیت بسیار خوبی با اعتبارات ارزش افزوده صورت می‌گیرد.

وی به اعتبارات ارزش افزوده اشاره داشت و یادآور شد: سهم و حجمی از این اعتبار اختصاص به جامعه ولایت مدار عشایر می‌یابد که صرفاً در مناطق عشایری هزینه شود.

واریز ۹۰ میلیارد تومان اعتبارات ارزش افزوده به حساب امور عشایری خراسان‌جنوبی

مدیرکل امور عشایری خراسان جنوبی با بیان اینکه از بهمن ماه ۱۴۰۰ این اعتبارات مستقیم به دستگاه متوسل اداره کل امور عشایری واریز می‌شود، افزود: رقمی که تاکنون واریز شده بالغ بر ۹۰ میلیارد تومان ظرف ۲۷ ماه گذشته بوده که به حساب مجموعه اداره کل واریز شده است.

ابراهیمی ادامه داد: هزینه کرد این اعتبارات در راستای ساماندهی به اتراقگاه های عشایری و زیرساخت‌هایی در بحث آب، راه و بحث اجرای پروژه‌های زیرساختی و در کنار آن زیرساخت ماشین آلات است.

هزینه‌کرد اعتبارات ارزش افزوده برای ۵۶۶ پروژه حوزه عشایری در خراسان‌جنوبی

وی گفت: در مجموع ۵۶۶ پروژه از محل اعتبارات ارزش افزوده در حوزه عشایری استان تاکنون هزینه شده که کمترین مبلغ پروژه‌ها ۲۰ میلیون تومان و بیشترین آن پروژه‌های ۲۰ میلیارد تومانی بوده است.

مدیرکل امور عشایری خراسان‌جنوبی یادآور شد: با توجه به اینکه ناوگان زیرساختی حوزه عشایری استان بسیار ضعیف بود توانستیم دو گریدر به مجموع گریدرهای موجود در این مجموعه بیافزاییم.

ابراهیمی ادامه داد: همچنین دو دستگاه دیگر خریداری شده که تا شهریور ماه به همراه دو فدد لودر به مجموعه اضافه می‌شود.

افتتاح ۱۴ پروژه به مناسبت هفته جهاد کشاورزی در حوزه عشایر خراسان‌جنوبی

وی با اشاره به اینکه در تمام مناسبت‌های که در طول سال وجود دارد مستمر پروژه افتتاحی در حوزه عشایری استان وجود دارد، گفت: در هفته جهاد کشاورزی امسال تعداد ۱۴ پروژه با حجم اعتباری ۷ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان افتتاح می‌شود.

مدیرکل امور عشایری خراسان‌جنوبی ادامه داد: از مجموع این پروژه‌ها در نهبندان ۵ پروژه، شهرستان زیرکوه چهار پروژه، سربیشه دو پروژه، خوسف دو پروژه و سرایان یک پروژه افتتاح خواهد شد.

عید قربان فرصتی برای عرضه دام پرواری توسط عشایر

ابراهیمی با بیان اینکه عید قربان فرصتی بوده برای عرضه دام پرواری است، گفت: جلساتی داشته ایم که اگر عشایر خواسته باشند جهت قربانی دام‌های خود را به شهرها و روستاهای همجوار عرضه کنند باید مجوزه‌های بهداشتی را دریافت کنند برای اینکه در پرسه نقل و انتقال دام با مشکل مواجه نشوند به ادارات شهرستان مراجعه و معرفی نامه را دریافت و با مراجعه به شبکه دامپزشکی مجوز را گرفته تا در حمل دام با مشکل مواجه نگردند.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا