شهرستان ها

هشدار جوی سطح نارنجی در هرمزگان صادر شد

بندرعباس – مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان گفت: با توجه به گزارشات هواشناسی هشدار سطح نارنجی در هرمزگان صادر شد.

به گزارش خبرنگار مهر، مهرداد حسن زاده عصر یکشنبه در جمع خبرنگاران بیان داشت: بر اساس اطلاعیه هواشناسی، از بعد از ظهر شنبه ۲۸ مردادماه تا شب دوشنبه ۳۰ مردادماه در ارتفاعات و مناطق مستعد استان در ساعاتی از بعد از ظهر و اوایل شب، رگبار باران و رعد و برق، همراه با تگرگ و تندباد لحظه‌ای با تاکید بر مناطق غربی، دور از انتظار نخواهد بود.

حسن زاده اظهار داشت: منطقه اثر این سامانه، بندرعباس، بستک، خمیر، بندرلنگه، پارسیان، حاجی‌آباد، رودان، بشاگرد، قشم، جزیره کیش و لاوان است.

وی تصریح کرد: بر اساس این اطلاعیه، آبگرفتگی موقت معابر عمومی، بالا آمدن آب رودخانه‌ها و طغیان رودخانه‌های فصلی، احتمال آسیب در اثر تندباد لحظه‌ای، آسیب به محصولات کشاورزی با تاکید بر مناطق غربی استان، و احتمال تاخیر در ناوگان هوانوردی در مناطق مرکزی، و تندباد لحظه‌ای در نوار ساحلی در بنادر غربی و مرکزی در محدوده ۵۰ کیلومتر بر ساعت وجود دارد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان توصیه کرد: در ایام فوق‌الذکر از تردد در حاشیه رودخانه‌های فصلی، صعود به ارتفاعات و چرای دام در مناطق مرتفع پرهیز شود و استحکام سازه‌های سبک و کارهای پیشگیرانه برای خسارت به محصولات کشاورزی در نظر گرفته شود و تمهیدات لازم در نوار ساحلی و بنادر مرکزی و غربی استان اندیشیده شود.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا