شهرستان ها

هفتمین جشنواره منطقه‌ای تئاترافراد دارای معلولیت زاگرس درکرمانشاه

کرمانشاه- معاون امور توانبخشی بهزیستی و دبیر هفتمین جشنواره منطقه‌ای تئاتر افراد دارای معلولیت زاگرس گفت: هفتمین جشنواره منطقه‌ای تئاتر افراد دارای معلولیت زاگرس در استان کرمانشاه برگزار شد.

نیلوفر اختیاری در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: پس از داوری آثار جشنواره نتایج تمامی بخش‌ها مشخص شده و برگزیدگان بخش‌های مختلف جشنواره از جمله رشته‌های کارگردانی، بازیگری، نمایشنامه نویسی، عوامل فنی در سه بخش نمایش‌های صحنه‌ای، کودک و نوجوان و عروسکی، نمایش خیابانی مشخص شد.

وی افزود: داوری‌ها بر اساس نسخه تصویری آثار نمایشی انجام شده و بر اساس نظر استادان کیفیت آثار نمایشی برخلاف شرایط کرونا و تعطیلی چند ساله از سطح قابل قبولی برخوردار بوده است.

معاون امور توانبخشی بهزیستی کرمانشاه تصریح کرد: اثر برگزیده بخش تئاتر خیابانی به جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان پیشنهاد داده شده و رایزنی‌ها با دبیرخانه جشنواره در حال انجام است.

اختیاری گفت: شرایط کرونا فعالیت‌های مختلف هنری گروهی مددجویان را به شدت محدود کرده و این جشنواره به صورت مجازی و با هدف بررسی چگونگی شروع فعالیت‌های افراد دارای معلولیت در دوران پسا کرونا، رصد مسائل پیش بینی نشده در جشنواره‌ها و همچنین چشم انداز برنامه‌ریزی آینده برای افزایش فعالیت‌های هنرمندان مددجو و برگزاری حضوری و زنده رویدادهای هنری در دوره‌های آینده ترتیب داده شده است.

وی با توجه به برگزاری پنجمین دوره جشنواره در کرمانشاه گفت: پنجمین دوره کاملاً با این دوره متفاوت بوده و تجربه اجرای یک جشنواره کاملاً مجازی چه در شیوه دریافت نمایشنامه‌ها، بازخوانی داوران محترم، دریافت آثار برنامه ریزی برای تصویر برداری کاملاً حرفه‌ای و استفاده از ظرفیت پلتفرم‌های مختلف برای نمایش در بستر فضای مجازی را چالشی جذاب برای هنرمندان مددجو و ستاد دبیر خانه هفتمین جشنواره افرادی دارای معلولیت زاگرس است.

اختیاری خاطر نشان کرد: هنرمندان کرمانشاه در زمینه فعالیت‌های هنری افراد توانا بسیار شاخص است و خصوصاً در زمینه تئاتر همیشه در قسمت برترین کشور بوده به شکلی که فعالیت بخشی از این عزیزان امروز حرفه‌ای ادامه دارد.

وی در ادامه گفت: شاهد این مدعا حضور در جشنواره بین المللی فجر، جشنواره بین المللی کودک همدان، جشنواره بین المللی مریوان و بسیاری جشنواره‌های ملی دیگر است و قطعاً اگر شرایط مهیا گردد از این ظرفیت برای اجرا در رویدادهای فرا مرزی و جهانی هم می‌توان بهره برد.

معاون امور توانبخشی بهزیستی استان کرمانشاه گفت: این جشنواره به دنبال ایجاد شرایطی است که از ظرفیت فضای مجازی برای معرفی این پتانسیل برای اتصال به رویدادهای جهانی استفاده کند.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا