شهرستان ها

همدان بیش از ۱۰۰ شهید روحانی را تقدیم انقلاب کرده است

همدان- نماینده ولی فقیه در استان همدان گفت: استان همدان بیش از ۱۰۰ شهید روحانی به ایران اسلامی تقدیم کرده است.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله حبیب الله شعبانی موثقی شنبه در یادواره شهدای روحانیت استان همدان که با حضور مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور برگزار شد، با اشاره به برگزاری کنگره هشت هزار شهید استان گفت: شاهد اتفاقات خوبی هستیم و کنگره دارای ویژگی منحصر به فرد ی است که علاوه بر محرومیت زدایی، به برگزاری یادواره‌های شهیدان می‌پردازد.

وی به دوران مشروطیت اشاره کرد و گفت: کسانی که در این دوران تلاش کردند و جان خود را فدا کردند تا معارف عظیم دچار تحریف نشوند، علما و روحانیت بودند.

نماینده ولی فقیه در استان همدان خاطرنشان کرد: کسانی که اوایل نهضت امام بزرگوار احساس کردند باید تبلیغ کنند و هرکجا لازم است فریاد بزنند و هستی خود را فدا کنند روحانیت معظم بودند و همیشه در صف اول مجاهدت‌ها ایستادند.

آیت الله شعبانی در ادامه صحبت‌های خود، با تاکید بر حضور چشمگیر روحانیت و علما در دوران دفاع مقدس؛ اظهار کرد: استان همدان بالغ بر ۱۰۰ شهید روحانی تقدیم به وطن کرده است که این آمار بسیار برجسته است.

وی ادامه داد: شاید همدان در دوران دفاع مقدس در مجموع ۶۰۰ طلبه داشته است اما از همین تعداد ۱۰۰ نفر شهید شدند که اگر نسبت سنجی داشته باشیم این تعداد شهید در هیچ کجا نیست.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه روحانیت اصیل همیشه نسبت به ادعاهایی که دارد با صداقت برخورد کرده است؛ عنوان کرد: روحانیت اصیل هیچگاه مسائل اسلام و منافع مردم را مورد معامله قرار نداده و از اسلام واقعاً دفاع کرده است.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا