شهرستان ها

همدان پایلوت استانداردسازی خدمات گردشگری/ایمنی آسانسورها دراولویت

همدان- مدیرکل استاندارد استان همدان با بیان اینکه همدان به عنوان پایلوت استاندارد خدمات گردشگری کشور معرفی شده، گفت: امسال، ۵۶۳ مورد گواهینامه ایمنی استاندارد آسانسور در استان همدان صادر شد.

جعفر امیری پریان در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه در ۷ ماهه سالجاری بالغ بر ۵۶۳ مورد گواهینامه ایمنی استاندارد آسانسور در استان همدان صادر شده است، گفت: یک مورد اعلام جرم آسانسور بدون گواهینامه طی این مدت و ۷ مورد اخطار و پلمب در هتل‌ها نیز در استان همدان اعلام شده است.

وی با اشاره به اینکه استان همدان به عنوان پایلوت استاندارد گردشگری کشور معرفی شده است، اظهار کرد: به همین دلیل استفاده از آسانسورهای بدون گواهینامه ایمنی ممنوع و خلاف قانون است.

مدیرکل استاندارد استان همدان با تاکید بر اینکه ۴ کمیته فنی استاندارد در استان همدان در سال جاری برگزار شده است، خاطرنشان کرد: طبق بررسی، آسانسورهای اماکن دولتی، اداری و عمومی استان همدان عموماً یا گواهینامه استاندارد ندارند یا با تأخیر گرفته می‌شود که این موضوع یک نقطه آسیب در استان همدان است.

امیری پریان تصریح کرد: استاندارد سازی آسانسور شامل استاندارد اجباری است و در زمان بروز حادثه مسئولیت با مدیر ساختمان یا مدیر مراکز عمومی مربوطه خواهد بود و شرکت‌های بیمه در مواقع پرداخت خسارت داشتن گواهینامه ایمنی معتبر استاندارد را لحاظ می‌کنند و در صورت نداشتن گواهینامه استاندارد خسارت داده نخواهد شد.

وی ادامه داد: متأسفانه افرادی به عنوان شرکت‌های سرویس و نگهداری آسانسور به صورت غیرقانونی در حال فعالیت هستند و مردم هم به دلیل بی اطلاعی از این افراد استفاده می‌کنند.

این مسئول یادآور شد: مردم باید از افرادی که دارای مسئولیت مدنی، کارت بازرسی و گواهینامه ایمنی معتبر هستند در نصب، راه اندازی و رفع مشکلات آسانسور استفاده کنند.

مدیرکل استاندارد استان همدان در پایان، گفت: مردم می‌توانند با ارسال کد شناسه ۱۰ رقمی نصب شده در کابین آسانسور به سامانه ۱۰۰۰۱۵۱۷ از وضعیت تأییدیه آسانسور نصب شده مطلع شوند چراکه حق دارند از خدمات و کالای استاندارد استفاده کنند.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا