شهرستان ها

همه تمهیدات لازم در مرز مهران برای اربعین/زیرساخت ها فراهم است

ایلام-استاندار ایلام با اشاره به آخرین تمهیدات لازم در مرز مهران برای اربعین،گفت: زیرساخت های استان تا حدود زیادی فراهم است.

به گزارش خبرنگار مهر، حسن بهرام‌نیا استاندار ایلام عصر پنجشنبه روز پنجشنبه در نشست ستاد اربعین استان با تسلیت شهادت رئیس‌جمهور خدمت و همراهان ایشان و گرامی‌داشت یاد و خاطره امام خمینی (ره)، همه شهدا و سه هزار شهید استان، اظهار داشت: همه شهدای عزیز با جان‌فشانی خود در یک لحظه در آتش عشق سوختند و به فیض شهادت نائل شدند.

وی گفت: امروز به اتفاق سردار میراحمدی از زیرساخت‌های اربعین از شهر ایلام تا پایانه مرزی مهران بازدید شد که در این راستا از معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور و رییس ستاد اربعین قدردانی می‌شود.

بهرام‌نیا ادامه داد: پس از کنگره اربعین‌حسینی سال گذشته نشستی که با حضور رییس‌جمهور شهید برگزار شد شخصاً گزارشی از اربعین ارایه نمودم که رییس‌جمهور با وجود مشغله‌کاری زیاد تا استماع کامل سخنان و گزارش در جلسه حضور داشتند و پس از ارائه گزارش، دقایقی در وصف میزبانی شایسته مردم استان ایلام و ستاد اربعین‌حسینی استان صحبت کردند.

وی خاطرنشان کرد: شهید رئیسی دل‌داده به اهل بیت (ع) و ولایت بود، آن‌چه موجب محبوبیت رئیس‌جمهور شد، خدمت صادقانه به زوار اربعین بود.

نماینده عالی دولت در استان ایلام به اهتمام همه‌جانبه اعضای ستاد اربعین برای برگزاری کنگره بزرگ اربعین‌حسینی اشاره کرد و بیان داشت: در بازدید میدانی سال گذشته دکتر مخبر معاون اول رییس‌جمهور از مرز مهران در ایام اربعین، دکتر مخبر در حضور رییس‌جمهور اعلام کردند که حتی یک زائر در این مرز از نوع خدمات ارایه شده گلایه نکرد و همه‌ی زوار رضایت داشتند که برگزاری باشکوه اربعین‌حسینی ۱۴۰۲ گویای هم‌دلی مردم و مسئولان بود.

استاندار ایلام با تاکید بر آمادگی کامل همه اعضای ستاد اربعین و مردم، گفت: امسال هم هوا گرم‌تر است و تعداد زوار بیش از سال گذشته پیش‌بینی می‌شود، بنابراین باید برای برگزاری باشکوه کنگره اربعین‌حسینی آمادگی کامل داشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: در اربعین ۱۴۰۳ امسال همه برای سفر ارزان، ایمن، راحت و عزت‌مند زوار با همه توان تلاش می‌کنیم و سعی داریم کنگره اربعین به بهترین شکل ممکن، بسیار باشکوه برگزار شود.

وی با اشاره به خدمات دولت سیزدهم در حوزه‌های مختلف، یادآور شد: دولت سیزدهم حد نصاب جدیدی از خدمت را به مردم ارایه داد که بخشی از این خدمات در حوزه تکمیل زیرساخت‌های اربعین بود.

استاندار ایلام گفت: با اقدامات جهادی موکب مولا امیرالمومنین علی‌بن‌ابیطالب (ع) با ظرفیت طبخ ۵۰ هزار پرس غذا در هر وعده غذایی، در کمتر از ۹ ماه ساخته شد. این موکب در دو طبقه و مجموعاً ۳۵۰۰ مترمربع است.

وی ادامه داد: حدود ۱۰ هزار میلیارد تومان از ابتدای دولت سیزدهم برای پروژه‌های زیرساختی اربعین در استان ایلام هزینه شده است که از این میزان ۸ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان مربوط به راه‌های منتهی به مهران و یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان مربوط به حوزه ساخت مجتمع‌های خدماتی، رفاهی و بهداشتی است. با اقدامات انجام شده در حوزه راه‌سازی، راه ۱۵ ساعته که در سال‌های گذشته زوار از ایلام تا مهران با وجود ترافیک سنگین طی می‌کردند، امروز با چهاربانده شدن به حدود یک ساعت رسیده است.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا