شهرستان ها

همه صفات والا و برجسته در شخصیت حضرت علی (ع) وجود داشت

بوشهر- امام جمعه دیر گفت: همه صفات والا و برجسته در شخصیت حضرت علی (ع) وجود داشت و الگوی کاملی برای بشریت است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سیدعلی حسینی صبح چهارشنبه در مراسم عزاداری شهادت امیرالمومنین (ع)، اظهار داشت: شب قدر مصداق بارز نفحات الهی و شب ارزشمندی است که انسان می‌تواند در آن راه صدساله را طی کند.

امام جمعه بندر دیر با بیان اینکه در شب قدر انسان هر چیزی که از خداوند بخواهد به جز درخواست گناه و معصیت مستجاب می‌شود، افزود: دعای چهار گروه دائم الخمر، قاطع رحم، عاق والدین و کینه توز مستجاب نمی‌شود.

وی با بیان اینکه در شب قدر از گناهان گذشته خود توبه کنیم و به پذیرش آن امیدوار باشیم، بیان کرد: یکی از چیزهایی که باعث عظمت شب قدر شده، نزول قرآن کریم است.

حسینی خاطرنشان کرد: قرآن کتاب و دستور زندگی ما است و برای افراد زنده نازل شده است اما متأسفانه ما از این کتاب آسمانی بیشتر در مراسم ختم اموات استفاده می‌کنیم.

وی با تاکید بر اینکه مساجد باید به پایگاه قرآنی تبدیل شود، گفت: کلاس‌های روخوانی و تفسیر قرآن و کرسی تلاوت در مساجد برگزار و مسابقات قرآنی بین مساجد در دستور کار قرار گیرد.

امام جمعه دیر، عمل به آیات قرآن را بهترین شیوه و سبک زندگی دانست و ابراز داشت: خانه‌های ما باید قرآنی شود و جلسات قرآن خوانی با حضور اقوام و همسایگان برگزار کنید.

وی با تاکید بر اینکه به آیات قرآن عمل کنیم، عنوان کرد: مسجدی که نمازگزار ندارد، قرآنی که گرد و غبار گرفته و قرائت نمی‌شود و پیامبر اسلام در روز قیامت از ما شاکی می‌شوند.

حسینی درباره شخصیت امیرالمومنین (ع)، گفت: همه صفات والا و برجسته در شخصیت حضرت علی (ع) وجود داشت و الگوی کاملی برای بشریت است.

امام جمعه دیر با بیان اینکه امیرالمومنین (ع) جامع صفات متضاد بود، افزود: او در میدان جنگ پشت قهرمانان عرب و دشمنان را به خاک مالیده و به دشمن پشت نمی‌کرد، از آن طرف در مقابل یک زن بی سرپرست یا کودک یتیم یا در شب از خوف خدا اشک می‌ریخت.

این مراسم با حضور پیکر مطهر شهید گمنام برگزار شد.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا