شهرستان ها

همیالیا نورد قمی عازم صعود به دومین قله مرتفع جهان شد

قم- «علی سهرابی» هیمالیا نورد قمی برای صعود به قله لنین به عنوان دومین قله مرتفع جهان توسط رئیس دانشگاه قم و برخی مسؤولان ورزشی این استان بدرقه شد.

به گزارش خبرنگار مهر، علی سهرابی ظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران برگزار شد اظهار داشت: برای صعود به قله لنین در کشور قرقیزستان که دومین قله مرتفع جهان است اعزام می‌شوم.

وی که از کارکنان دانشگاه قم است افزود: قله لنین قله‌ای است که هفت هزار و ۱۳۴ متر مربع ارتفاع دارد و در قله دمای بسیار پایینی داریم که سرمای منهای ۴۰ درجه سانتیگراد دارد از این رو ورزشکار کوهنورد باید توان جسمانی خود را مدیریت کند.

این هیمالیا نورد قمی اظهار داشت: قله لنین در مرز تاجیکستان و قرقیزستان قرار دارد و صعود به آن نزدیک به ۲۳ روز صعود طول می‌کشد.

وی بیان کرد: کوهنوردانی از کل کشور شامل تیم ۱۰ نفری با عنوان تیم ایران به قله لنین صعود می‌کنند.

محمد علیمردانی معاون ورزش قهرمانی اداره کل ورزش و جوانان قم نیز در این دیدار با تقدیر از این که دانشگاه قم اولویت و اهمیت خوبی برای ورزش قائل است گفت: صعود علی سهرابی به قله لنین در قرقیزستان افتخار بزرگی نصیب دانشگاه قم، استان قم و کل کشور خواهد کرد.

وی ابراز داشت: فتح قله لنین معادل مدال طلای مسابقات آسیایی است و اداره کل ورزش و جوانان استان قم در حوزه قهرمانی حمایت از ورزشکاران مدال آور برون مرزی را در حد توان خود خواهد داشت.

رئیس دانشگاه قم نیز در این نشست بیان کرد: امیدواریم همان طور که دانشگاه قم از نظر علمی و فرهنگی می‌درخشد توسط کارکنان و دانشجویان خود نیز در حوزه ورزشی بدرخشد و صعود علی سهرابی مقدمه‌ای باشد که تحرک و نشاط بیشتر در کوهنوردی استان قم ایجاد کند.

حجت الاسلام والمسلمین احمدرضا شریفی افزود: روایات منتسب به کوهنوردی زیاد داریم و جا دارد دانشکده الهیات دانشگاه قم طرحی پژوهشی در این زمینه انجام دهد.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا