شهرستان ها

هم افزایی دستگاه های اجرایی برای جوانی جمعیت در فارس

شیراز- مدیرکل تبلیغات اسلامی استان فارس گفت: ۴٢ دستگاه اجرایی در موضوع جوانی جمعیت دست اندر کار هستند و با هم افزایی امکان جوانی جمعیت فراهم خواهد شد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن قانع عصر سه شنبه در شورای اداری فارس بیان کرد: با توجه به بیانات رهبری در عید فطر بایستی مدیران نیز نسبت به حفظ و ارتقای دستاوردهای معنوی جامعه اقدام کنند.

وی ادامه داد: موضوع جوانی جمعیت موضوع راهبردی در سطح استان بوده و مقام معظم رهبری از سال ٩٢ تاکنون بالغ بر ۵٢ بار به موضوع فرزند آوری، جوانی جمعیت و کاهش طلاق را مورد توجه داشته‌اند.

قانع تاکید کرد: موضوع جوان سازی جمعیت به قدر حائز اهمیت بوده که قانون جوانی جمعیت در قالب ٧٢ قانون مصوب شده و همزمان با روز ملی جوانی جمعیت ویژه برنامه‌ای برای این روز برگزار می‌شود.

او ادامه داد: بررسی فعالیت دستگاه‌های اجرایی، رسانه‌ای، فرهنگی و مردم نهاد از دیگر اقداماتی است که در استان در حال بررسی و احصا است.

به گفته این مقام مسئول با توجه به ظرفیت‌های که در استان فارس وجود دارد سعی شده از ظرفیت ۴٢ دستگاه اجرایی مرتبط با جوانی جمعیت استفاده شده اما تنها ٩ دستگاه نسبت به اعلام آمادگی اقدام کرده‌اند.

قانع متذکر شد: مطالبه رهبری جوان سازی جمعیت و کاهش سن اجتماعی است از این رو باید زمینه تحقق این موضوع را فراهم کرد.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا